كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
منو
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
استاد حوزه:تقريب بايد مسلمانان را به سمت ساختار فرهنگي مشترك سوق دهد
در همايش مدل هاي دموكراسي اسلامي از نگاه مذاهب
رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي گفت: تقريب بايد مسلمانان را به سمت ساختار فرهنگي مشترك هدايت كند.

به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل، حجت الاسلام احمد مبلغي در همايش "مدلهاي دموكراسي اسلامي از ديدگاه مذاهب اسلامي" كه در مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره) قم در سخناني افزود: تقريب مذاهب اسلامي بايد دو گام را در زمينه تقريب بردارد كه متناسب با تحولات جهان امروز باشد و از فضاي انتزاعي بدور از صحنه‌هاي در حال رخ دادن سوق دهيم.

وي ادامه داد: اولا ما بايد از رصد كردن مشتركات بين حديث به سمت رصد كردن انديشه هاي واقع معاش و ساختار حكومتي پيش برويم، تنها نبايد به مشتركات اكتفا كنيم

مبلغي گفت: بايد از صرف اكتفا كردن به مشتركات عبور كنيم و به نقاط اقتراب هم نزديك شويم و به نقاط اقتراب نيز بيش از گذشته توجه كنيم.

رئيس مركز تحقيقات اسلامي مجلس بيان كرد: بايد اين همايش را در قالب هاي مختلف ادامه دهيم و ملت هاي منطقه بايد در كنار هم بنشينند و فقط گفتگوي علمي كنند تا نقاط اشتراك و اقتراب را درآورند تا ادبيات سياسي اسلامي برجسته و تفاهم بيشتري ايجاد شود تا مواضع را متحدتر كند.

مبلغي اظهار كرد: هر پديده و نهادي داراي فرهنگي است كه آن را ايجاد مي كند و ضامن بقاي آن است و هر ساختاري هم داراي فرهنگي است و ساختار حكومتي هم مستثني نيست؛ بايد به اين سمت برويم كه در ميان شيعه و سني چه ارزش هايي وجود دارد كه مي تواند ساختار و فرهنگ ساختاري مشترك ايجاد كند.

نيازمند ايجاد فرهنگ مشترك در خدمت ساختار هستيم

وي افزود: آن فرهنگي كه در خدمت ساختار است و ارزشهاي ساختار را تشكيل مي دهد خودش بايد ساختار داشته باشد و ضمانت بقاي كافي داشته باشد و اگر ناقص باشد نمي تواند از ساختار حكومتي و سياسي كه مسلمانان مي خواهند برقرار كنند صيانت كند.

وي تاكيد كرد: تقريب بايد مسلمانان را به سمت ساختار فرهنگي در خدمت ساختار سياسي و اجتماعي ترغيب و بسيج كند؛ ارزش هاي ديني و اسلامي را به عنوان ارزش‌هاي عام و فراگير در جامعه اسلامي ترويج كند در اين صورت ساختار حكومت در اسلام فصل مشبعي براي دنبال كردن مشتركات خواهد بود.

 رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي ادامه داد: ساختار سياسي ايران مبتني بر تشيع امروز به عنوان مدلي برجسته و پويا در دنيا مطرح است و مي تواند الگو باشد.

مبلغي بيان داشت: تقريب نيازمند به گام‌هاي بيشتر و فضاهاي گسترده‌تر و تداوم و استمرار اين جلسات است.

تاريخ مخابره: 28/08/1390


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امکانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 7596
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما