كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
منو
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
معرفی نرم افزار کتابخوان پژوهان
توسط مدیر اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی صورت گرفت؛
مدیر اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به لزوم نشر الکترونیک برای دسترس پذیر بودن کتاب ها ابراز داشت: این پژوهشگاه با تولید نرم افزار کتاب خوان پژوهان با قابلیت های بسیار بالا حرکت خوبی را در این راستا انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پهلوانی، در رابطه با نرم افزار کتاب خوان پژوهان ابراز داشت: در بحث دسترس پذیری کتاب و دسترسی به کتاب های ما در تونس و تمام دنیا استفاده از نسخه الکترونیک است و در نرم افزار پژوهان کلیه آثار پژوهشگاه به صورت الکترونیک منتشر شده است.

وی افزود: حدود 4 هزار عنوان کتاب از ناشران دیگر هم به صورت الکترونیک در این نرم افزار در 5 زبان فارسی، عربی، انگلیسی، روسی و ترکی منتشر شده است و هم کتاب ها و هم زبان ها در حال توسعه است.

مدیر اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: ما زیرساختی فراهم کرده ایم که به راحتی می توان زبان های دیگر را هم اضافه کرد و امکانات دیگ هم در ین نرم افزار وجوددارد کهمی توانند یادداشت گذاری کنند و کپی کنند و در کتاب خانه جست و جو داشته باشن و بتوانند کتاب ها را به مخاطبان خود معرفی کنند.

وی گفت: یکی از امکانات ویژه نرم افزار کتابخوان پژوهان مشابهت کامل با نسخه مکتوب آن است که برای ارجاع دادن به نسخه اصلی بسیار کاربردی است و معادل کاری کهم انجام دادیم کاری است که گوگل در پلی بوک ، و آمازون با کیندل و اپل با ای بوک انجام داده است.

پهلوانی افزود: این نرم افزار در حال حاضر با پول ایران کار می کند و با مؤسسه ای با نام کوثر در ترکیه قرار داد امضا کردیم و امیدواریم بتوانیم نسخه جدید بین الملل را با عنوان کوثربوک تکمیل کنیم و این ظرفیت وجود داد که کار ها را به زبان های مختلف در کشور های مختلف توسعه دهیم.

وی افزود: این امکان برای ما وجود دارد که کتاب های دانشگاه ها و مراکز علمی شما را هم در این نرم افزار منتشر کنیم و بر اساس توافقی که سال گذشته صورت گرفته است این امکان کاملا مجانی خواهد بود و در صورت فروش پرداختی هم صورت خواهد گرفت.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امکانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 198
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما