كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
منو
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
دومین کارگاه اهم مباحث عرفان نظری برگزار شد

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دومین کارگاه اهم مباحث عرفان نظری به اثبات وجوب وجود و وحدت وجود پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کارگاه اهم مباحث عرفان نظری که برای هیأت اساتید تونسی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد منطق را مقدمه فهم فلسفه  فلسفه را مقدمه فهم عرفان دانست و گفت: مباحث عرفان نظری مستدل به استدلالات عقلی است.

وی با بیان این که ما برای فهم عرفان نظری ابتدا به بداهت وجود استدلال کردیم و سپس به وجوب وجود، اظهار داشت: بریا اثبات وجوب وجود 6 برهان وجود دارد که ما دراین جا به دو برهان استدلال کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی افزود: در گام بعدی برای فهم عرفان نظری به اثبات وحدت وجود می پردازیم زیرا برخلاف فلاسفه و برخی از فقها که بر تکثر وجود معتقد هستند عرفا معتقد به وحدت وجود هستند.

وی در اثبات وحدت وجود گفت: با قیاس استثنایی و برهان خلف وحدت وجود اثبات می شود به این صورت که اگر وجود متعدد باشد لازم است که محدود باشد و چون وجود محدود نیست بنابراین متعدد نیتس و وحدت وجود اثبات می شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: وحدت وجود به این معنی است که موجودات، ظهورات و تجلیات و آیات واجب الوجود هستند نه این که اجزاء خداوند و یا خود خداوند که واجب الوجود است باشند.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امکانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 174
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما