كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
منو
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
دیدار مدیر اداره بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با رئیس و معاونین دانشگاه ایلام
با همکاری اداره بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
با هماهنگی و برنامه ریزی اداره بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جلسه مشترک دکتر عبدی پور مدیراداره بین الملل با ریاست محترم دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام برگزار شد.
در این جلسه، ابتدا حجت الاسلام و المسلمین غیاثی به معرفی جایگاه دفتر تبلیغات در میان نهادهای علمی و فرهنگی کشور پرداختند، آنگاه دکتر عبدی پور مدیر اداره بین الملل به تفصیل به تشریح ظرفیت های علمی پژوهشگاه پرداختند.  ایشان همکاری علمی پژوهشگاه و دانشگاه را امری ضروری برای حل مسائل جامعه معاصر دانستند و در ادامه تاکید کردند که دانشگاه ایلام با توجه به نزدیکی با کشور عراق می تواند حلقه واصل خوبی برای توسعه همکارهای بین المللی باشد. مدیر بین الملل پژوهشگاه رویکرد پژوهشگاه را مسئله محور بودن دانستند که با نگاهی تمدنی تلاش می کند با مساعدت دانشگاه و پژوهشگاه های داخل و خارج از کشور به کیفیت  و تعمیق  محتواهای علمی خود بیافزاید در همین راستا پیشنهاد شد داشگاه ایلام عضویت مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب بپذیرند.
در ادامه این جلسه،  دکتر محمد علی اکبری رئیس دانشگاه، ضمن ابراز خوشحالی از ظرفیت ها و رویکردهای عقلانی و اعتدالی پژوهشگاه اعلام نمودند که دانشگاه  ایلام برای عقد تفاهم نامه وانجام همکارهای مشترک آمادگی کامل دارد و امیدواریم هرچه زودتر زمینه این امر، فراهم گردد تا در یک جلسه مشترک  با حضور معاونین و مدیران پژوهشکده ها و دانشکده ها ضمن آشنایی تفصیلی با ظرفیت ها و عمکردهای دو طرف، در قم یا ایلام تفاهم نامه مشترک به امضاء پژوهشگاه و دانشگاه برسد. در پایان ایشان به امکانات مناسب دانشگاه در امر برگزاری همایش ها  و بسترهای فراهم شده دانشگاه ایلام با مراکز علمی کشور عراق اشاره نمودند که می تواند زمینه ساز توسعه همکارهای بین المللی باشد
شایان ذکر است که  دانشگاه ایلام، در ابتدا با عنوان آموزشکده دامپروری ایلام از سال ۱۳۵۵ به عنوان تنها دانشکده مستقل دامپروری و شاخه ای از دانشگاه رازی کرمانشاه شروع به فعالیت نموده است. پس از انقلاب فرهنگی این آموزشکده به دانشکده کشاورزی تغییر می یابد. در سال ۱۳۷۱ با توجه به اهداف انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم و به برکت سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام این دانشکده از دانشگاه رازی مستقل و به دانشگاه ایلام ارتقاء یافت. در حال حاضر دانشگاه ایلام دارای 95 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. هم اکنون بیش از 6800 دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. اعضاء هیات علمی دانشگاه 199 نفر می باشند که از این تعداد 37 نفر مربی ،124نفر استادیار ، 34نفر دانشیارو4 نفراستاد هستند. کارکنان دانشگاه 426 نفرند که شامل 75 رسمی ، 181 نفر قرارداد معین  و 170  نفر تحت پوشش شرکت خدماتی می باشند.
دانشگاه ایلام در حال حاضر دارای 7 دانشکده (دانشکده نفت و گاز، دانشکده کشاورزی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه، دانشکده پیرادامپزشکی و دانشکده الهیات) می باشد که با ریاست پروفسور محمد علی اکبری به فعالیت خود ادامه می دهد.
 

عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امکانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 280
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما