كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
منو
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بزرگداشت شخصيت هاي علمي حوزه، يك ضرورت مهم است
رييس دفتر تبليغات اسلامي
رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: بزرگداشت شخصيت هاي علمي حوزه علميه يك ضرورت مهم است و دفتر تبليغات اسلامي در همين راستا كنگره علمي آخوندخراساني را در تاريخ 23و 24 آذرماه سال جاري برگزار خواهد كرد.

به گزارش اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل، حجت الاسلام و المسلمين احمد واعظي در حاشيه ديدار اعضاي كنگره علمي آخوند خراساني با آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: 12 جلد كتاب در خصوص مرحوم آخوندخراساني در حاشيه برگزاري اين كنگره چاپ خواهد شد كه سه جلد از اين كتاب ها مربوط به شناخت نامه آخوند خراساني و مابقي هم در موضوعاتي چون انديشه هاي سياسي آخوند خراساني و سه جلد هم شامل مقالات رسيده به دبيرخانه كنگره خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد: 40 مقاله به مرحله نهايي فراخوان كنگره آخوند راه يافته و در سه جلد چاپ خواهد شد.

مرحوم آخوند خراساني از شاگردان حاج ميرزا محمد حسن شيرازي بود و پس از اين كه ميرزا شيرازي به سامرا رفت ، خودش در نجف ماند و مشغول به تدريس شد و از مدرسين عالي فقه و اصول گرديد . به واسطه ي مساعي و فتواي مرحوم آخوند و چند نفر از علماي ديگر بود كه سلطنت استبدادي تبديل به مشروطيت شد و از تأليفات او « كفاية الاصول »را مي توان برشمرد كه از كتاب هاي بسيار مهم در حوزه ي علميه است كه بسياري از علما شرح هاي مفصلي بر آن نوشته اند .

تاريخ مخابره: 25/08/1390


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امکانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 10262
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما