كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
منو
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
طرح «مصون‌سازي جامعه از آسيب‌هاي بهائيت» تدوين مي‌شود
يك محقق حوزوي خبر داد
يك مدير پژوهشكده باقرالعلوم (ع) قم از تدوين طرح «مصون‌سازي جامعه از آسيب‌هاي بهائيت» با همكاري محققان و پژوهشگران حوزوي خبر داد.

به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل ، حجت الاسلام موسوي زاده با اشاره به ضرورت شناسايي اين فرق ضاله، گفت: براي مقابله با هر گروه ضاله و منحرف ابتدا بايد آن را شناخت و سپس جهت مقابله،  عقائد و روشهاي تبليغي آنها را مورد ارزيابي، تحليل و نقد قرار داد.

وي ادامه داد: گروه بهائيت در پژوهشكده باقرالعلوم (ع) كار تدوين كتابي با نام « پيام آوران تاريكي » را آغاز كرده است كه پس از تدوين در اختيار روحانيان مستقر سازمان تبليغات اسلامي سراسر كشور قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام موسوي‌زاده با اشاره به تلاش هاي انجام گرفته توسط اين گروه افزود: شناسايي برگشتگان از بهائيت، رصد سايت‌ها و وبلاگ‌هاي بهايي، رصد كتاب‌ها و مطالب عليه بهائيت، برملا كردن ابعاد دقيق تهاجم فرهنگي فرقه ضاله بهائيت اعم از كتاب، مقاله، نشريه و سايت و به روز رساني اطلاعات درباره اين فرقه ضاله از ديگر اقدامات گروه بهائيت پژوهشكده باقرالعلوم (ع) مي‌باشد.

وي ادامه داد: اطلاع رساني به مديران و مسؤولين ارشد نظام،‌ رصد پيمايشي در جامعه شهري اعم از دانشگاهها، مدارس و مراكز وابسته به شهرداريها (مراكز و محافل، سابقه رهبران و فعالان، تشكيلات، تعداد اعضاء، فعاليت‌ها و اقدامات و روش‌ها و ابزار‌ها و محصولات)، تهيه سلسله گزارش ‌هايي از تاريخچة بهائيت شامل ظهور باب و صبح ازل ظهور بهاء الله و... از ديگر فعاليت هاي مهم اين گروه پژوهشي به شمار مي‌رود.

حجت الاسلام موسوي زاده در مورد ديگر اقدامات گروه بهائيت، اضافه كرد: شناسايي اساتيد و مراكز فرهنگي نقد بهائيت در استان قم و ارتباط با آنها از ديگر فعاليت‌هاي اين گروه محسوب مي‌شود.

وي در مورد راهكار‌هاي رسانه‌اي مقابله با فرقه ضاله بهائيت، خاطر نشان كرد: شناساندن اين فرقه‌ انحرافي به مردم و خصوصاً نسل جوان با كمك رسانه‌هاي عمومي و تهيه‌ي گزارشي درباره‌ي روابط بهائيان و فراماسونري، بهائيت و رژيم پهلوي و نقش وزراي بهائي و افراد نظامي و ديگر افراد مانند هژبر يزداني و... مي‌تواند در روشنگري قشر جوان بسيار تأثيرگذار باشد.

اين محقق و پژوهشگر حوزوي، تهيه سلسله گزارش هايي از تاريخچه بهائيت شامل ظهور باب، ظهور بهاء، اختلافات بهاء و صبح ازل (تناقضات در بهائيت)، روابط سران بهائيت با دولت‌هاي استعماري روس و انگليس و آمريكا، بهائيت و شكل‌گيري اسرائيل، تهيه سلسله گزارش هايي درباره محتواي آموزه هاي بهائيت با حضور كارشناسان ديني و نقد و بررسي آنها،  تهيه گزارشي از فعاليت‌هاي ضدفرهنگي و غير بشردوستانه بهائيان علي‌رغم شعارهاي صلح طلبانه و ظاهرالصلاح مانند ارتباط با ديكتاتورهاي كشورهاي مختلف جهان را از جمله راهكارهاي مقابله با بهائيت عنوان كرد.

مديرگروه بهائيت پژوهشكده باقرالعلوم (ع) خاطر نشان ساخت: تهيه گزارشي از خاطرات افراد مطلع درباره فعاليت‌هاي انحرافي فرقه بهائيت و افراد بريده از اين فرقه ضاله، علل برخورد انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران با بهائيان علي‌رغم اين‌كه اديان يهود، مسيحي، زرتشتي، آشوري و كلداني آزادانه در ايران زندگي مي­كنند، توليد فراوان محصولات فرهنگي آگاهي‌‌بخش به جوانان، كارمندان، طلاب و در نهايت  بيان تعاليم اسلام به زبان‌هاي زنده‌ي دنيا در رسانه‌هاي عمومي براي سطوح مختلف سني كودكان، نوجوانان، جوانان و ساير اقشار را مي توان از ديگر اقدامات در راستاي مقابله بهائيت نام برد.

وي تصريح كرد: شناخت دقيق مباني و علل شكل‌گيري صهيونيسم‌ و بهائيت ما را به مقابله‌ي هشيارانه با آنها فرا مي­خواند تا در مقابل اهداف و آرمان‌هاي آنان با شناخت آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي، برنامه‌ريزي و مقابله كنيم.

اين محقق و پژوهشگر حوزوي در پايان خاطرنشان كرد:‌ تدوين طرح «مصون سازي جامعه از آسيب ‌هاي بهائيت» كه شامل موضوعاتي چون؛ مصون سازي و پيشگيري از گرايش‌ به بهائيت، مقابله و دفع آسيب‌ هاي اجتماعي و فكري ناشي از افكار بهائيت و شناسايي نقاط ضعف و قوت و تبديل نقاط ضعف به فرصت، با همكاري محققان و پژوهشگران حوزوي در مهمترين طرح‌هاي گروه بهائيت پژوهشكده باقرالعلوم (ع) مي‌باشد.

تاريخ مخابره: 18/07/ 1390


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امکانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 7948
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما