كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
منو
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
همايش بين المللي «باران غدير» برگزار مي شود
حضور انديشمندان اديان و مذاهب
همايش بين المللي «باران غدير» با حضور انديشمندان و شاعراني از اديان و مذاهب مختلف، از سوي حوزه هنري سازمان تبلغيات اسلامي برگزار مي شود.

به گزارش اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل، دبير همايش بين المللي «باران  غدير» با اشاره به اهداف و برنامه هاي اين همايش، گفت: شخصيت امير المومنين(ع) وعظمت واقعه غدير طوري است كه همه انديشمندان و شاعران و نويسندگان اهل انصاف ملت ها وكشورها و اديان مذاهب نسبت به آن اعتراف دارند و ما شاهد آثار ادبي و هنري مختلف در اين عرصه هستيم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد رضا زائري افزود: يكي از اقدامات وبر نامه ها براي نشان دادن اين آثار، برگزاري همايش بين المللي «باران غدير» است كه درسال گذشته با حضور 6 ميهمان از شاعران مسيحي كشور لبنان كار خود را آغاز كرد.

وي ادامه داد: اين همايش امسال ميزبان 17ميهمان از هفت كشور، تونس، مصر، افغانستان، پاكستان، هند، تركيه و لبنان از برادران اهل سنت،مسيحي و هندو مي باشد

دبير همايش بين‌المللي «باران غدير» هدف از برگزاري اين همايش را تقدير و قدرداني از تلاش و خدمت خالصانه ميهمانان خارجي و همچنين ايجاد زمينه اي براي ارائه اين گونه آثار بر شمرد و گفت: آثار زيادي از انديشمندان اديان و مذاهب مختلف درباره غدير و اهل بيت (ع) منتشر و توليد شده است و بسياري از هنرمندان مختلف از كشورهاي گوناگون شناسايي شده اند كه براي شركت در همايش «باران غدير» اعلام آمادگي كرده اند.

وي با بيان اين كه پيامر اسلام (ع) به ثبت و ماندگاري حادثه غدير در قالب هنر دستور داده اند، خاطر نشان كرد: ما بايد به بعد ادبي فرهنگي و هنري واقعه غدير توجه كنيم و اين حادثه را در اين قالب ها به نسل جوان و جامعه معرفي كنيم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين زائري با اشاره به اين كه همايش «باران غدير» امسال در تهران و شيراز برگزار مي شود، يادآور شد: اين همايش روز يكشبنه ساعت 17/30 در ساختمان حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي تهران و سه شنبه 24 آبان ماه جاري در شيراز برگزار خواهد شد.

تاريخ مخابره: 22/08/1390

 

 


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امکانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 11668
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما