كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
منو
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
عرفان هاي نوظهور ابزارهايي براي بسط سلطه مستكبران هستند
كارشناس اديان و مذاهب خبر داد
كارشناس اديان و مذاهب با تاكيد بر وجود اغراض سياسي در ايجاد و ترويج عرفان هاي ساختگي گفت:اين عرفان ها در برابر اديان واقعي ايجاد شده اند تا نظام سلطه بتواند حاكميت خود بر انسان ها را كامل كنند.

به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل، مريم شيرين جاني با تاكيد بر وجود اغراض سياسي در ايجاد و ترويج عرفان هاي ساختگي يادآورشد: اين عرفان ها در برابر اديان واقعي ايجاد شده اند تا نظام سلطه بتواند حاكميت خود بر انسان ها را تحميل كنند.

كارشناس اديان و مذاهب افزود: برخي افراد بخاطر سو استفاده مادي به ترويج فرقه هاي مختلف مدعي عرفان پرداخته و با آموزه هاي فريبنده افرادي را نيز جذب و از آنان اخاذي مي كنند.

استاد حوزه علميه توضيح داد: بيشتر اديان نوظهور منشا غربي داشته و از سال 1960 با عنوان جنبش نوپديد ديني مطرح شدند.

شيرين جاني افزود: كساني كه به اين مدعيان عرفان مي پيوندند از راه معنويت منحرف شده و و با مشكلات اخلاقي و اعتياد مواجه مي شوند.

كارشناس اديان و مذاهب گفت: عرفان ديني و سير و سلوك الهي نيازمند انجام مستمر واجبات و ترك محرمات است كه هم مشكل بوده و هم زمان بر است ، اما عرفان هاي نوظهور به مثابه قرص هاي معنويت مدعي رساندن پيروان خود به حقيقت و آرامش بدون سختي و در نزديك ترين زمان ممكن هستند و از اين طريق پيروان خود را به انحراف دچار مي كنند.

وي افزود: گرايش به عرفان هاي دروغين در جوامع ديني مانند ايران موجب ايجاد دوگانگي ارزشي و اختلاف با خانواده و در نهايت جدايي از خانواده شده و در برخي از موارد به افسردگي شديد و پوچ گرايي مي انجامد.

شيرين جاني گفت: عرفان هاي نوظهور مانند مواد مخدر آرامش كاذب و موقتي به افراد مي دهند اما در نهايت آنها را دچار مرگ تدريجي اعتقادي و معنوي مي كنند.

تاريخ مخابره: 28/06/1390


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امکانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 3709
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما