كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
منو
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
فصلنامه تخصصي فرق و اديان منتشر شد
به همت پژوهشكده باقرالعلوم(ع)
مدير روابط عمومي پژوهشكده باقرالعلوم از چاپ پيش شماره اول فصلنامه تخصصي فرق و اديان با موضوع فرقه ضاله بهائيت از سوي اين پژوهشكده خبر داد.

به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل، "سيد روح الله دعائي" خاطرنشان كرد: شيخيه، از شيخي گري تا بابي گري، نگاهي به تشكيلات مديريتي فرقه ضاله بهائيت، بهائيت و استعمار، مناسبات مانكجي هاتريا با بهائيان (بهائيت و سرويس اطلاعاتي انگلستان)،و نقد تعاليم بهائيت، عنوان مطالب اين پيش شماره است.

وي افزود: مقاله شيخيه به شرح زندگي و برخي از عقايد شيخ احمد احسائي پرداخته است. تحصيلات، مسافرت ها، اساتيد، شاگردان و تكفير شيخ احمد احسائي، انحرافات و عقايد شيخيه و همچنين گروههاي مختلف شيخيه از مباحث اين مقاله است.

وي در مورد مقاله "از شيخي‌گري تا بابي‌گري" گفت: در اين مقاله چگونگي به وجود آمدن فرقه ضاله بابيت، زندگي نامه و ادعاهاي دروغين ميرزا علي محمد باب، اعتراض علما و اعدام باب مورد بررسي قرار گرفته است. در مقدمه اين مقاله آمده است: «از رويدادهاي مهم در فرقه شيخيه پس از درگذشت سيد كاظم رشتي، ادعاي جانشيني وي از سوي ميرزا علي محمد شيرازي و اعلام حمايت برخي از عالمان شيخي و شاگردان سيد از او بوده است.

دعائي در ادامه اعلام كرد : "نگاهي به تشكيلات مديريتي فرقه ضاله بهائيت" اهميت و اركان تشكيلات بهائيت، ساختار تشكيلات و بررسي آن از مطالب اين مقاله است.

"بهائيت و استعمار" نيز شامل سخنراني حجت الاسلام ابوالحسني با موضوع بهائيت و استعمار است. "مناسبات مانكجي هاتريا با بهائيان (بهائيت و سرويس اطلاعاتي انگلستان)" اين مقاله به بررسي اقدامات مانكجي هاتريا جاسوس انگليسي در ايران و در حمايت از بهائيت پرداخته است.

وي در ادامه يادآور شد: در مقاله "نقد تعاليم بهائيت" به نقد و بررسي سه مورد از تعاليم بهاء الله پرداخته شده كه عبارت است از: وحدت عالم انساني، دين بايد سبب الفت و محبت باشد، و تساوي حقوق زن و مرد.

پيش شماره اول فصلنامه تخصصي فرق و اديان به صاحب امتيازي پژوهشكده باقرالعلوم (ع) و مدير مسؤولي دكتر حسين قشقايي رئيس پژوهشكده، به تازگي در124  صفحه به انتشار رسيده است.

تاريخ انتشار: 03/07/1390


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امکانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 4039
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما