كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
منو
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
همايش بين المللي اسلام و مسيحيت
در قم برگزار مي شود
همايش بين‌المللي اسلام و مسيحيت ارتدوكس از سوي جامعةالمصطفي و با همكاري كليساي ارتدكس گرجستان و مجامع علمي اين كشور در قم برگزار مي‌شود.

به گزارش اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل، دبير علمي همايش بين‌المللي اسلام و مسيحيت خاطرنشان كرد: هويت و فرهنگ، گفت‌وگو و تبادل فكري اديان، نهاد خانواده و جامعه، نقش دين در مسائل اجتماعي و نقش علم در مسائل اجتماعي از موضوعات اين همايش مي‌باشد.

رييس پژوهشكده علوم انساني پژوهشگاه المصطفي افزود: در اين راستا، 40 مقاله به دبيرخانه همايش بين‌المللي اسلام و مسيحيت ارتدوكس ارسال شده است كه تعدادي از اين مقالات در روز همايش، از سوي صاحبان اثر ارائه مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه عنوان مسيحيت ارتدوكس به معني عدم حضور ساير مذاهب مسيحي نيست، اظهار كرد:‌ با توجه به اين كه 84درصد از مردم گرجستان مسيحي ارتدوكس هستند،‌ از اين رو قيد ارتدوكس در اين همايش بين‌المللي آورده شده است.

حجت‌الاسلام رضانژاد افزود: در اين همايش از مسيحيان ايران حضور مي‌يابند و مقالاتي نيز در موضوعات اين همايش ارائه مي‌كنند.

وي با بيان اين كه هدف اصلي جامعه‌المصطفي از برگزاري اين همايش، هم‌انديشي علمي، مسيحيان و مسلمان و درادامه جلوگيري ازبه وجود آمدن توطئه‌هاي دشمنان ايران اسلامي در ميان همسايگان مي‌باشد، اظهار داشت‌: اين هم‌انديشي ميان مذاهب اسلامي در برطرف شدن اختلافات و ايجاد آرامش در ميان بشريت مؤثر است.

دبير همايش اسلام و مسيحيت ارتدوكس در ادامه به برنامه‌هاي هيئت‌هاي خارجي ميهمان دراين همايش اشاره كرد وگفت: علما و بزرگان مسيحيت روز قبل از همايش به ديدار مراجع تقليد مي‌روند و با آنان به گفت‌وگو مي‌نشينند.

وي افزود: بازديد از مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره)، دانشگاه اديان و مذاهب كتابخانه آيت‌الله‌العظمي مرعشي، ديدار با شخصيت‌هاي علمي و سفر به اصفهان و بازديد از مراكز اسلامي و مسيحيت دراين شهر از ديگر برنامه‌هاي ميهمانان خارجي همايش بين‌المللي اسلام و مسيحيت ارتدوكس مي‌باشد.

 حجت‌الاسلام رضا نژاد خاطرنشان كرد: همايش اسلام و مسيحيت 4 آبان‌ماه جاري در دو نوبت صبح و عصر در سالن مجتمع آموزش عالي امام خميني‌(ره) با حضور علما، صاحب‌نظران مسلمان و مسيحي برگزار مي‌شود.
تاريخ مخابره: 4/08/1390


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امکانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر اخبار
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 9406
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما