728 x 90
دفاع
روابط عمومی دفاع مقدس درس خداشناسی بود رئیس سابق بنیاد شهید استان قم به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به بیان ابعاد مختلف آن پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) حسنعلی آهنگران رئیس سابق بنیاد شهید استان قم در مراسمی که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد گفت: انسان باید صاحب تشخیص و دارای معرفت باشد. امام صادق(ع) می‌فرمایند: خدا عملی را قبول نمی کند مگر با معرفت. شهید بهشتی نیز در سخنان خود می‌گوید: بهشت را به بها می‌دهند نه مادیات! و بهای بهشت معرفت است.

آهنگران افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درس خداشناسی و معرفت بود. خرمشهر که صدام آنقدر از حفظ آن مطمئن بود که کلید بصره را هدیه بازپس گیری خرمشهر قرار داده بود، با اذن الهی و فرمان امام آزاد شد. با فرمان آزادی امام خمینی حصر آبادان و پاوه شکسته شد، چگونه می‌شود با جمله پیر جماران این اتفاقات رخ دهد؟ این‌ها الطافی بود که از درک آن عاجز هستیم.  

رئیس سابق بنیاد شهید استان قم گفت: باید بیشتر به نقش مردم در دفاع مقدس پرداخت. جوانان بسیار زیادی با علاقه بسیار در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و برای رسیدن به خواسته خود حتی سن شناسنامه خود را تغییر می‌دادند. از طرف دیگر خانواده‌ها نیز پس از شهادت جوانانشان ناامید نشده و به حمایت از آرمان‌های انقلاب ادامه دادند.

وی امام خمینی(ره) را از دیگر ارکان اثرگذار بر دفاع مقدس شمرد و گفت: امام به مردم روحیه و جان می‌داد. امام مرد خدا بود و همواره توجه به او داشت. در جریان قطعنامه امام خمینی(ره) فرمودند: اگر آبرویی داشتم با خدا معامله کردم. و یا در جریان شهادت آیت‌الله بهشتی امام خطاب به مدیران ارشد کشور فرمودند: بهشتی از بین ما رفته است، خدای بهشتی که هست.

آهنگران در پایان پس از بیان شباهت‌های امام خمینی(ره) و جانشین بالحق ایشان گفت: امروزه الحمدلله امام خامنه‌ای همانند امام خمینی(ره) ملت را در این اوضاع دشوار هدایت می‌کند و باید در این راه از ایشان حمایت کنیم. 
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما