728 x 90

حضور رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در معهد العلمین للدراسات العلیا

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در معهد العلمین للدراسات العلیا در نجف، با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی محمد بحرالعلوم به بحث و گفتگو پرداخت.
رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در معهد العلمین للدراسات العلیا در نجف، با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی محمد بحرالعلوم به بحث و گفتگو پرداخت.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در معهد العلمین للدراسات العلیا در نجف، با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی محمد بحرالعلوم به بحث و گفتگو پرداخت.




در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی به معرفی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و ویژگی‌های شاخص آن پرداخت و گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) دانشگاهی حوزوی است و هشتاد درصد دانشجویان آن را طلاب رشته‌های مختلف علوم انسانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل می‌دهند.

وی دغدغه اصلی دانشگاه را حل مسائل جامعه و نظام اسلامی دانست و گفت: این دانشگاه با رویکرد مسئله‌محوری نسبت به تربیت نیروهای نخبه کارآمد در عرصه‌های مدیریتی و علمی و فرهنگی اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی محمد بحرالعلوم، رئیس معهد العلمین للدراسات العلیا ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: در ایران مرحوم امام خمینی(ره) با راه‌اندازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در اوایل انقلاب تلاش کردند تا علوم را به سمت اسلامی سازی سوق دهند و در سالیان بعد نیز شاهد ادامه این فعالیت‌ها بودیم. 

وی ادامه داد: در سوی دیگر در عراق شاهد فقدان این گونه فعالیت‌ها بودیم و جای خالی نظریات کلان در حوزه‌های علوم انسانی در عراق احساس می‌شود که از جمله پیامدهای آن هرج و مرج در کنشگری است.

رئیس معهد العلمین للدراسات العلیا با اشاره به فعالیت‌های این مرکز گفت: هر ساله حدود 120 دانشجو در سه دانشکده حقوق، علوم سیاسی و رسانه در این مرکز پذیرش می‌شوند.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی این مرکز جهت گسترش همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک با دانشگاه باقرالعلوم(ع)، از برنامه‌ریزی منسجم جهت اجرایی کردن این فعالیت‌ها در قالب امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری استقبال کرد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما