728 x 90

استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)

حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در ادامه سفر خود مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و با وی به بحث و گفتگو پرداخت.
حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در ادامه سفر خود مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و با وی به بحث و گفتگو پرداخت.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در ادامه سفر خود مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و با وی به بحث و گفتگو پرداخت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، محمدکاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، از فعالیت‌های این دانشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت: کشور عراق کشور بزرگ و با اهمیتی است. رشد جمعیت در این کشور بسیار بالا است و جوانان بسیار مستعدی در این کشور وجود دارند. 

آل صادق ادامه داد: اثرگذاری علمی و فرهنگی بر جوانان این کشور یک ضرورت بلامنازع است و باید تا جای ممکن برای مردم عراق و به خصوص جوانان فعالیت فرهنگی کرد. حتی آمریکایی‌ها سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای جوانان عراقی کرده‌اند و تلاش دارند آن‌ها را از جهت فکری جذب کنند. 

وی در ادامه به آمار دانشجویان مشغول تحصیل در ایران پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد دانشجویان عراقی در ایران هستیم و آمار نشان‌دهنده استقبال دو برابری دانشجویان عراقی از دانشگاه‌های ایران نسبت به دانشگاه‌های مصر است. نباید از این ظرفیت غافل شد و نباید گذاشت تا تصویر اشتباهی از ایران در ذهن جوانان عراقی شکل بگیرد. 

آل صادق گفت: ایران مرکز ارتقاء سطح فکری و فرهنگی است و این ظرفیت را باید به جوانان عراقی نشان داد تا نسبت به تحصیل در ایران استقبال کنند و به آن افتخار کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، ضمن تشکر از استقبال گرم سفیر ایران در عراق، به بیان اهداف دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه به دنبال درآمدزایی و کمیت‌گرایی در حوزه دانشجویان بین المللی نیست. دانشگاه باقرالعلوم(ع) در راستای وظایف ذاتی خود یعنی تربیت نیروهای نخبه مومن در تلاش است آورده‌های علمی خود را با همسایگان ایران و سایر کشورها به اشتراک بگذارد. 

وی افزود: دانشگاه باقرالعلوم(ع) با نگاه ویژه به مسئله نخبه‌گزنی، تلاش دارد نخبگان سایر کشورها را به گونه‌ای تربیت کند که با یادگیری مهارت‌ها و دانش‌های لازم، بتوانند نقش فعالی در جهت رشد و تعالی کشورخود ایفا کنند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما