728 x 90

حضور نماینده دانشگاه باقرالعلوم(ع) در دومین نشست هم‌اندیشی بین‌المللی دانشگاه‌ها

رئیس اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در دومین نشست هم‌اندیشی بین‌المللی دانشگاه‌ها به گفتگو با نمایندگان سایر مراکز علمی در خصوص مسائل فرهنگی و بین‌المللی پرداخت.
رئیس اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در دومین نشست هم‌اندیشی بین‌المللی دانشگاه‌ها به گفتگو با نمایندگان سایر مراکز علمی در خصوص مسائل فرهنگی و بین‌المللی پرداخت.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

رئیس اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در دومین نشست هم‌اندیشی بین‌المللی دانشگاه‌ها به گفتگو با نمایندگان سایر مراکز علمی در خصوص مسائل فرهنگی و بین‌المللی پرداخت.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، دومین نشست مشترک دبیرخانه گفتگوهای فرهنگی در محل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور نماینده دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

سید هادی ساجدی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری منظم جلسات متذکر شد: اثرگذاری چنین جلساتی زمانی است که دارای ساختاری منضبط و مستمر باشد بنابراین ضرورت دارد دبیرخانه‌ای دائمی تشکیل شود و کارها را به طور مستمر پیگیری نماید. 

رئیس اداره امور بین‌الملل دانشگاه افزود: برای این‌که اینگونه نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها بین دانشگاه‌ها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ارتباطات بینا‌فرهنگی با سایر کشورهای دنیا، بتواند اثرگذاری در عرصه بین‌الملل داشته باشد پیشنهاد می‌شود جلسات در قالب بیانیه‌های بین‌المللی به سرانجام برسد و فعالیت‌های این نشست‌ها تبدیل به اسناد بالا‌دستی و الگوهای بین‌المللی شود به گونه‌ای که اثرگذاری بین‌المللی داشته و تبدیل به جریان در حوزه بین‌الملل گردد و دانشگاه‌های بین‌المللی حول مفاهیم و گفتمان‌های مندرج در آن اسناد سامان یافته و از این طریق اهداف پیگیری شود.

محمد علی ربانی، دستیار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در امور گفتگوهای فرهنگی و حقوق بشر در مورد جایگاه فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران گفت: فرهنگ، عمده‌ترین و مهم‌ترین مزیت ایران اسلامی است. وی تأکید کرد: نظام تعامل دوسویه و گفت‌وگو محور نخبگان و گروه‌های مرجع، موثرترین، اعتمادسازترین و پایدارترین مسیر برای هم‌فهمی، همسویی و همکاری به منظور حل مسائل و خلق ارزش‌های مشترک جهانی است.

ربانی در خصوص برخی از برنامه‌های پیش بینی شده برای گفت‌‎وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب گفت: دومین اجلاس سراسری گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در تهران، گفت‌وگوهای فرهنگی دوجانبه و موضوعی ایران و عرب، گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و شمال آفریقا، سومین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اولین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و عربستان برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در این نشست نمایندگان 30 دانشگاه از جمله دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام، دانشگاه شهید چمران اهواز،  دانشگاه سیستان و بلوچستان،  دانشگاه نیشابور،  دانشگاه اصفهان،  دانشگاه تربیت مدرس ، دانشگاه علامه طباطبائی،  دانشگاه شهید بهشتی،  دانشگاه الزهراء سلام‌الله‌علیها،  دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی،  دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه شهید باهنرکرمان، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه شیراز، دانشگاه گیلان،  دانشگاه تبریز،   دانشگاه قم، دانشگاه کاشان، دانشگاه هنر اصفهان،  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه علم و فرهنگ حضور داشتند.
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما