728 x 90

دیدار رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با رایزن فرهنگی و نماینده وزارت علوم ایران در عراق

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سفر خود به عراق با رایزن فرهنگی و نماینده وزارت علوم ایران در عراق به بحث و گفتگو در خصوص زمینه‌های توسعه همکاری‌ها پرداخت.
رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سفر خود به عراق با رایزن فرهنگی و نماینده وزارت علوم ایران در عراق به بحث و گفتگو در خصوص زمینه‌های توسعه همکاری‌ها پرداخت.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سفر خود به عراق با رایزن فرهنگی و نماینده وزارت علوم ایران در عراق به بحث و گفتگو در خصوص زمینه‌های توسعه همکاری‌ها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، در ابتدای این دیدار حجت‎الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن معرفی دانشگاه به بیان ویژگی‌ها، توانمندی‌‌ها، تعداد دانشجویان در حال تحصیل، پایان‌نامه‌ها و آثار منتشر شده و همچنین تنوع ملیتی بالا در جذب دانشجویان بین‌المللی پرداخت و دستاوردها و سیاست‌های کلی دانشگاه در عرصه داخلی و بین‌المللی را تشریح کرد.
وی با اشاره به رسالت دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) با رویکرد مسئله‌محوری، در زمینه تولید دانش با رویکرد علوم انسانی-اسلامی درحال فعالیت است و رشته‌های تحصیلی متعددی را با توجه به نیازهای موجود در حوزه علوم انسانی-اسلامی برای اولین بار در کشور تأسیس کرده است.
رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه به ظرفیت دانشگاه در برگزاری مستمر کرسی‌های نظریه‌پردازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از سوی وزارت علوم پیشنهاد برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی در سطح بین‌الملل را داریم و دانشگاه آمادگی دارد تا زمینه را برای ثبت نظریات اندیشمندان عراقی در این قالب مهیا کند.
در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، با ابراز خرسندی از دستاوردهای دانشگاه باقرالعلوم(ع)، از توسعه فعالیت‌های این دانشگاه در کشور عراق استقبال کرد و افزود: در زمینه برگزاری برنامه‌های آموزشی و دوره‌های کوتاه مدت می‌توانیم با دانشگاه باقرالعلوم(ع) همکاری‌های گسترده و موثری داشته باشیم.
نماینده وزارت علوم ایران در عراق با تأکید بر این که کشور عراق اولویت اول نظام دیپلماسی کشور است خاطرنشان کرد: ضرورت دارد بخش‌های مختلف کشور با تمرکز بر این حوزه، از ظرفیتی که در عراق وجود دارد استفاده کنند.
​​​​​​​
اباذری توسعه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه را امری ضروری دانست و خواستار حضور بیشتر دانشگاه در عراق، گسترش ارتباطات با مراکز علمی و دانشگاه‌های عراق و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌های بیشتر با آن‌ها شد و بر آمادگی برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مشترک تأکید کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما