728 x 90

برگزاری جشن عید غدیر در دانشگاه باقرالعلوم(ع)

مراسم جشن و سرور عید غدیر خم با حضور رئیس، معاونان و کارکنان دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
مراسم جشن و سرور عید غدیر خم با حضور رئیس، معاونان و کارکنان دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

مراسم جشن و سرور عید غدیر خم با حضور رئیس، معاونان و کارکنان دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن تبریک عید غدیر به کارکنان، با قرائت حدیثی از امیرالمومنین(ع) گفت: حضرت علی(ع) در این حدیث از امید به غیر خدا نهی می‌کنند. در این عالم نباید به کسی غیر از خدا امید داشت زیرا اراده‌ای بالاتر از اراده الهی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: انسان با تکیه بر خدا می‌تواند امید در اختیار گرفتن بسیاری از امور را داشته باشد چون به منبعی متصل می‌شود که همه چیز در اختیار اوست. اگر انسان به دیگران امید ببندد نه تنها تضمینی برای رسیدن به خواسته‌ها نیست، بلکه نتیجه‌ای جز ناامیدی نخواهد داشت.

وی با تبیین قسمت دیگری از این حدیث گفت: ترس در وجود تمامی انسان‌ها وجود دارد اما امیرالمومنین(ع) در این حدیث شریف به این ترس جهت می‌دهند و می‌گویند که تنها باید از معصیت خود ترس داشت! 

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) خاطرنشان کرد: گناه علاوه بر جنبه فردی جنبه مهم‌تری نیز دارد و آن جنبه اجتماعی گناه است. عدم توجه به بعد اجتماعی رفتار و گفتار می‌تواند باعث گمراهی دیگران شود. بار و نتیجه این عمل بسیار سنگین است و به همین جهت باید توجه ویژه‌ای به این جنبه از رفتار خود داشته باشیم.  

این مراسم با مدح امیرالمومنین(ع) ادامه پیدا کرد و در پایان هدایایی از جانب دانشگاه و سادات محترم به کارکنان اهدا شد. 
 
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما