728 x 90

مراسم قرائت پرفیض زیارت عاشورا به مناسبت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر نصراله آقاجانی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزارشد.

مراسم قرائت پرفیض زیارت عاشورا به مناسبت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها  با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر نصراله آقاجانی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزارشد.
به گزارش امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) مراسم زیارت عاشورا به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر نصراله آقاجانی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
ایشان با ذکر نکاتی در مورد پایداری حق در طول تاریخ و خاموش نشدن نور الهی در برابر ظلم و جبهه باطل به ذکر بهترین نمونه آن که معصوم هم نبودند یعنی ام البنین(س) پرداخت.
در این مراسم بر ویژگی های ام البنین(س) از منظر زیارت آن حضرت اشاره شد و ایشان را همچون تابلویی از جلوه حق ترسیم کرد و به اشاره ویژگی های فردی ایشان از جمله اطاعت محض الهی و اطاعت از ولی زمان امام حسین(ع) پرداخت.
(کنت فی غمه طاعه و الوفاء) تا جایی که پرسیدن احوالات امام حسین(ع) را مقدم بر فرزندانش می داند که وفاداری ام البنین به جبهه حق و طرفداری از آن، در فرزندش حضرت عباس(ع) به خوبی نمایان بود و آن را به میراث گذاشت. تحمل سختی ها و مشکلات در جبهه حق علیه باطل به گونه ای بود که در طول حیات خود به پرورش فرزندان و ایتام فاطمه زهرا سلام الله علیها پرداخت و آنها را بر فرزندان خود ترجیح می داد و نهایت تلاش خود را برای فرزندان امیرالمومنین داشت و به آن افتخارمی کرد.
ویژگی بعدی ام البنین(س) ایثارآن بزرگواربود، یعنی هرچه داشت در راه خدا و اهل بیت در طبق اخلاص گذاشت و این تابلویی که از شخصیت خود ساخت را به عنوان الگوبه بشریت مثل یک تابلوی راهنما ارائه داد که شهداء مخصوصا شهید سلیمانی از این تابلو به عنوان الگو و راهنما استفاده کرد و به مقام والای شهادت رسید.
وی سپس به فتنه های اخیر اشاره داشتند که نباید در این مواقع ما مایوس و ناامید شویم که در طول تاریخ از این دست فتنه ها بسیار داشتیم و خواهیم داشت و تنها راه پیروزی بر این فتنه ها تکیه بر اصول و پیروی از سنت الهی است
که در این زمان، اصول تکیه به ولی فقیه است که فتنه ها رو با توکل بر خدا دفع می کند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما