728 x 90

دانشگاه باقرالعلوم(ع) منتشر کرد: کتاب درباره عدالت فرهنگی

انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) کتاب جدید خود با عنوان «درباره عدالت فرهنگی» نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین احمد اولیایی را منتشر کرد.
انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) کتاب جدید خود با عنوان «درباره عدالت فرهنگی» نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین احمد اولیایی را منتشر کرد.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) کتاب جدید خود با عنوان «درباره عدالت فرهنگی» نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین احمد اولیایی را منتشر کرد.


 به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، کتاب درباره عدالت فرهنگی در راستای حل مسئله فقدان نظریه عدالت اجتماعی، به مقوله عدالت فرهنگی پرداخته است. نگارنده با توجه به فقدان متن پژوهشی و علمی درباره عدالت فرهنگی و اهمیت عرصه فرهنگ، این اثر را به رشته تحریر درآورده است. 

احمد اولیایی در مقدمه این اثر با اشاره به اهمیت مقوله عدالت، می‌گوید: نیاز دائمی بشر به عدالت باعث شده است تا اندیشمندان در این زمینه غور کنند. عدالت با حوزه‌های مختلف در ارتباط است و ترکیب‌هایی همانند عدالت اقتصادی، سیاسی و ... را تولید کرده است. یکی از حوزه‌هایی که با عدالت رابطه دارد و به نظر می‌رسد در عدالت‌پژوهی مغفول مانده، حوزه فرهنگ است.

نویسنده در ادامه می‌گوید: اهمیت عرصه فرهنگ و تلاش بشر برای دستیابی به عدالت در تمام ساحت‌های حیات جمعی، ما را به سمت مقوله‌ای به نام عدالت فرهنگی سوق می دهد؛ جایی که هنوز از مرحله چیستی عبور نکرده است و نیاز به کاوش دارد. انحصار عدالت اجتماعی در عدالت توزیعی و یکسان‌انگاری عدالت اجتماعی با توزیعی، حداقل در عرصه فرهنگی می‌تواند ما را دچار نوعی تقلیل‌گرایی کند.

این اثر که در 336 صفحه و در قالب 4 فصل به نگارش درآمده است، پس از بیان کلیات، به تبیین مبانی نظری و چهارچوب مفهومی عدالت فرهنگی می‌پردازد؛ در ادامه چیستی و ابعاد عدالت فرهنگی را تشریح می‌کند و در پایان، پس از تبیین عدالت فرهنگی از منظر اسلام، به بیان نتایج و پیشنهادات مرتبط با بحث عدالت فرهنگی می‌پردازد.


 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما