این مدیریت وظایف ذیل را بر عهده دارد:
برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص اطلاع رسانی مناسب و به موقع در خصوص اهداف، فعالیتها و برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه؛
نظارت در حسن انجام امور دفتر ریاست و تنظیم نامهها و گزارشهای مربوط به ریاست دانشگاه؛
برقراری ارتباط با رسانه های گروهی برای انعکاس به موقع اخبار و گزارشهای مربوط به دانشگاه؛
بررسی اخبار و گزارشهای مکتوب سمعی و بصری رسانههای گروهی، به منظور تعیین موارد مربوط به دانشگاه و تهیه جوابیه مناسب مطابق قوانین و مقررات؛
شرکت در کمیسیونها و جلسات مختلف و تنظیم صورتجلسه نتایج حاصله و انجام اقدامات لازم؛
انجام امور مربوط به دبیری جلسات و یادداشت خلاصه مذاکرات و تنظیم صورتجلسه؛
انجام امور مربوط به مکاتبات و ثبت و ضبط و توزیع نامه های دفتر ریاست و نگهداری سوابق؛
انجام امور مربوط به مکاتبات محرمانه حوزه ریاست و کوشش در جهت حفظ و نگهداری آنها؛
انجام امور مربوط به ملاقات ها و شرکت ریاست دانشگاه در جلسات و شوراها و مصاحبه های رسانهای مسئولین دانشگاه؛
پیگیری و اجرای امور حقوقی و احکام صادره از مراجع قضایی حسب دستور ریاست دانشگاه و نگهداری سوابق مربوط؛
تهیه و تنظیم خبرنامه داخلی دانشگاه و بروشورهای مناسب برای قسمت های مختلف و گزارشهای ادواری ویژه سنجش افکار عمومی درون و بیرون دانشگاه؛
تهیه و تنظیم و اجرای طرحها و برنامه های تبلیغاتی؛
تهیه و توزیع به موقع اطلاعیه ها، پلاکاردها، آگهی ها و دعوت نامه ها و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه، و ضبط صوت و تصویر و بایگانی مناسب نوارهای صوتی و تصویری؛
همکاری با واحدهای ذیربط در اجرای کنفرانس ها، سمینارها، بازدیدها و فعالیت های مشابه بر اساس برنامه مصوب؛
اجرا و اداره نمایشگاه های داخل و خارج