• 1395/1/29 يكشنبه


تاریخچه شکل گیری گروه زبان های خارجی و مطالعات بینا فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع)

گروه زبان های خاجی و مطالعات بینا فرهنگی درسال 1360 در راستای تربیت مبلغ دین مبین اسلام و شناساندن ظرفیت های نوین اندیشه ی شیعی-اسلامی در سطح جهان با آموزش زبان های انگلیسی و عربی در قالب مرکز آموزش زبانهای خارجی دفتر تبلیغات اسلامی خارجه تشکیل گردید. در سال 1376 گروه زبان فرانسه به این رشته های فوق افزوده شد و در طی دهه هشتاد به تدریج شکل یک دانشکده رسمی را به خود گرفت. با اضافه شدن زبان آلمانی در سال 1390، هم اکنون دانشکده در چهار رشته فعالیت میکند. 
در طی بیش از سی سال گذشته، گروه فارغ  التحصیلان زیادی را تربیت کرده است که در حوزه های مختلف و اقصی نقاط دنیا اکنون در حال انجام فعالیتهای تبلیغی، علمی، و پژوهشی هستند.برخی از فارغ التحصیلان دانشکده چهر ه های شاخصی هستند و در کسوت استادی در دانشگاههای ایران حضور دارند.
امام خمینی (ره): امروز ما مى توانیم در ایران باشیم و به زبان دیگرى همه جاى دنیا را تبلیغ کنیم..
الإمام الخمینی «قده»: الیوم یمکننا أن نکون بإیران و نقوم بمهمة التبلیغ فی کل أنحاء العالم
الیوم و فی مجتمعنا، یَقِلُّ عدد الذین یَتَمَکَّنون من التَّحدُّث باللغات العالمیة الشهیرة للقیام بتبلیغ المعارف الإلهیة و التطورات الفکریة و الثقافة الإسلامیة و یجب أن یملأ هذا الفراغ. 
:(Imam Khomeini (RA
.Today, we might be in Iran, but propagate Islam everywhere in the world in another language.
Heute können wir im Iran sein, mit anderen sprachen, wir fördern in der ganzen Welt.
On peut aujourd’hui etre en Iran mais on propagande
 
Aujourd’hui nous pouvons être en Iran et publier l’Islam d’Iran au partout du monde aux langues différentes et être missionnaire de l’Islam.
  (IMAM KHOMEINY)
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما