728 x 90
فرهنگی پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامعلی‌پور ظهر امروز در نشست خبری پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه تبریز گفت: المپیاد پانزدهم از نوزدهم تیر ماه تا پنجم مرداد ماه در بخش پسران و دختران با شعار «رقابت، رفاقت و سلامتی» در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به المپیاد پانزدهم به عنوان المپیاد سبز گفت: در این المپیاد از هیچ کاغذی استفاده نخواهیم کرد و همه‌ی موارد در سایت و نرم افزار کاربردی ویژه‌ی المپیاد ثبت می‌شود.
امامعلی‌پور در ادامه با اشاره‌ای به تاریخچه این المپیاد گفت: دانشگاه تبریز برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ میزبان المپیاد پسران بود و اکنون بعد از ۲۵ سال دومین میزبانی خود را تجربه می‌کند که این المپیاد در بخش پسران و دختران برگزار می‌شود.
سرپرست کل المپیاد دانشجویان با اشاره به برگزاری المپیاد پانزدهم بعد از چهار سال و پس از فروکش کردن ویروس کرونا گفت: مهمترین نکته‌ی المپیاد این است که دانشجویان بعد از دوری دو ساله از دانشگاه و شرایط خاصی که حاکم بود، در دانشگاه‌ها حاضر می‌شوند که سازمان امور دانشجویان نیز نسبت به برگزاری این المپیاد تاکید داشت.

وی در ادامه از برگزاری استارت آپ های ورزشی مقارن با برگزاری مسابقات ورزشی خبر داد و گفت: در روز افتتاحیه‌ی المپیاد، اختتامیه استارت آپ ورزشی نیز برگزار می‌شود که شاهد برگزاری این استارتاپ ورزشی برای اولین بار هستیم.
امامعلی‌پور ادامه داد: استارت آپ‌های ورزشی با همکاری پارک علم و فناوری استان برگزار شده و ۵۰ شرکت در آن حضور دارند.
وی با اشاره به زمان بندی این دوره از مسابقات نیز گفت: ۱۷ تیرماه زمان ورود تیم‌ها به دهکده مسابقات بوده و ۱۸ تیر افتتاحیه مسابقات در بخش دختران برگزار و همزمان مسابقات در رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون و تیراندازی آغاز خواهد شد و فینال دختران ۲۴ تیر برگزار می‌شود.
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز ادامه داد: همچنین رشته‌های تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون، تیراندازی دختران از ۱۸ تا ۲۰ تیر و رشته‌های شنا، کاراته و دوومیدانی ۲۳و ۲۴ تیر ماه برگزار می‌شوند.
امامعلی‌پور در خصوص زمان بندی مسابقات تیم‌های پسران نیز گفت: ورود تیم‌های پسران به دهکده مسابقات ۲۸ تیر ماه خواهد بود و افتتاحیه‌ی المپیاد پسران نیز ۲۹ تیر برگزار و در ۱۱ رشته‌ی ورزشی مسابقات خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: رشته‌های فوتسال، بسکتبال و والیبال در هشت روز پیگیری و بازی‌های رده‌بندی و فینال در چهارم مرداد ماه برگزار خواهد شد و رشته‌های تکواندو، تنیس روی میز، بدمینتون و تیرندازی پسران در سه روز از ۲۹ تیر تا ۳۱ تیر برگزار شده و رشته‌های شنا، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کاراته هم در سوم و چهارم مرداد ماه انجام می‌شود.
حضور ۲۸۰۰ ورزشکار در المپیاد پانزدهم
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان کشور نیز در این نشست گفت: المپیادهای دانشجویی، رخدادهای بزرگی هستند که این المپیاد اولین رویداد بزرگ کشوری پس از شیوع ویروس کرونا است که در ۲۲ رشته ورزشی، ۱۰ رشته برای دختران و ۱۲ رشته برای پسران برگزار می‌شود و اهمیت رویداد از این جهت است که برای افتتاحیه، وزیر علوم و ورزش هم حضور خواهند داشت.
ابراهیم علیدوست ادامه داد: دو هزار و ۸۰۰ ورزشکار در این المپیاد حضور دارند که یک هزار و ۳۰۰ دختر و یک هزار و ۵۰۰ پسر خواهند بود که بیش از ۵ هزار نفر در این رویداد حاضر خواهند شد و نکته‌ی مهم حضور قهرمانان ملی در این المپیاد است.
وی افزود: افتتاحیه و اختتامیه این المپیاد و برخی از رویدادهای آن، علاوه بر شبکه‌ی سهند از شبکه‌ی خبر، سه و ورزش نمایش داده می‌شوند که پوشش اصلی آن بر عهده‌ی صداوسیما است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما