728 x 90

نشست بررسی زمینه‌های تعاملات علمی و دانشگاهی ایران و عراق برگزار شد 

  • 1400/3/18 سه‌شنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

زمینه‌ها و بسترهای تعاملات علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور نمایندگان حشد شعبی و مدیر امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه باقرالعلوم (ع) مورد بررسی قرار گرفت. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، در نشستی که با حضور علی عبودی «مسئول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله در قم»، سید عباس عرداوی  «عضو موسسه هدف و مرکز علمی پژوهشی حمورابی، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی»، سید هیثم خزعلی «کارشناس مطالعات سیاسی و عضو موسسه هدف» و همچنین سید هادی ساجدی «مدیر اداره بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه باقراعلوم (ع)» برگزار گردید، بسترهای تعاملات علمی و دانشگاهی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مدیر امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه باقرالعلوم (ع) ضمن تشریح رشته‌های بین‌المللی این دانشگاه و آمادگی جهت پذیرش دانشجویان عرب زبان در این رشته‌ها، به بیان الزامات و فرآیندهای پذیرش دانشجویان عراقی پرداخت. 

در ادامه مقرر گردید جلسات و نامه نگاری‌های مستمری جهت فعال‌سازی رسمی ارتباطات دانشگاه با مراکز علمی و دانشگاهی عراق تدارک شود تا زمینه‌ اعزام دانشجویان عراقی جهت تحصیل در  دانشگاه باقرالعلوم (ع) و همچنین مقدمات تبادل اساتید بین طرفین فراهم گردد. 

گفتنی است مجوز جذب دانشجوی خارجی دانشگاه باقرالعلوم (ع) اواخر سال 1399 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد. این دانشگاه هم‌اکنون در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و مقدمات جذب دانشجوی غیرایرانی است و پیش‌بینی می‌شود که اولین دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه از مهر 1400 مشغول به تحصیل شوند. 
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما