728 x 90

دیدار و گفتگو با مدیران مراکز علمی فرهنگی و رسانه‌ای شیعیان بغداد

  • 1401/4/8 چهارشنبه
هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن دیدار از مؤسسه حمورابی، مرکز فیض، مؤسسه هدف و همچنین شبکه ماهواره‌ای الاتجاه به گفتگو با مدیران و مسئولان آنها پرداخت.
هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن دیدار از مؤسسه حمورابی، مرکز فیض، مؤسسه هدف و همچنین شبکه ماهواره‌ای الاتجاه به گفتگو با مدیران و مسئولان آنها پرداخت.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن دیدار از مؤسسه حمورابی، مرکز فیض، مؤسسه هدف و همچنین شبکه ماهواره‌ای الاتجاه به گفتگو با مدیران و مسئولان آنها پرداخت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، برخی از اندیشمندان و اساتید دانشگاه عراق با راه‌اندازی مجموعه مؤسسات علمی و آکادمیک بر گفتمان‌سازی در حوزه اندیشه اسلامی و محور مقاومت در جهان عرب متمرکز می‌باشند. 

مؤسسه حمورابی با تمرکز بر پژوهش‌های علمی و فکری معاصر در راستای چالش‌های جهان اسلام و جهان عرب به پژوهش و نشر آثار علمی در قالب کتاب و مقاله در حوزه‌های علوم سیاسی فکری و فرهنگی می‌پردازد.

دیگر مجموعه فعال در این حوزه مرکز فیض است که متکفل جمع‌آوری و تحلیل افکار عمومی عراق و جهان عرب می‌باشد و به صورت منظم به نظرسنجی و داده‌کاوی افکار عمومی عراق در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی جهت ارائه به مدیران و تصمیم‌گیران می‌پردازد.

شبکه هدف از دیگر مجموعه‌های وابسته است که با تمرکز بر تحلیل سیاسی به رصد، بررسی و تحلیل شرایط و اوضاع سیاسی عراق و منطقه پرداخته و تحلیل‌های خود را در قالب یادادشت‌های علمی و پست‌های کوتاه در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کند. 

دیگراقدام مرتبط با فعالیت اندیشمندان و اساتید بغداد راه‌‌اندازی و مدیریت شبکه تلویزیونی «الاتجاه» است که به صورت 24 ساعته به پوشش خبری حوادث و جریان‌های داخلی و بین‌المللی می‌پردازد.

در این جلسه تأکید شد که تلاش اول آمریکا و اسرائیل مصروف ایجاد تفرقه بین ایران و عراق است تا جایی‌که سفارت آمریکا حتی از گروه‌های مارکسیستی که به لحاظ فکری با آمریکا زاویه دارند حمایت کرده و سعی می‌کنند با تقویت آن‌ها به ایجاد تنش و چالش بین دو کشور همسایه اقدام نمایند. 

راه‌اندازی دانشگاه آمریکایی در بغداد، انتخاب و اعطای بورسیه به دانشجویان و جوانان عراق جهت تحصیل در خارج و همچنین ایجاد مؤسسات مردم‌نهاد و ارائه‌دهنده خدمات اجتماعی از دیگر فعالیت‌های آمریکا در عراق در راستای تحکیم نفوذ خود در این کشور می‌باشد.

گفتنی است هیئت اساتید و دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) جهت گذراندن دوره علمی و همچنین بازدید از مراکز علمی و فرهنگی با هدف گسترش سطح کمی و کیفی همکاری‌های دوجانبه به کشورهای منطقه غرب آسیا اعزام شده است. 
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما