728 x 90

برگزاری نشست علمی «ظرفیت‌شناسی فلسفه اسلامی در تبیین جنسیت»

  • 1400/1/29 يكشنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

نشست علمی «ظرفیت‌شناسی فلسفه اسلامی در تبیین جنسیت» با ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کاویانی برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، نشست علمی «ظرفیت شناسی فلسفه اسلامی در تبیین جنسیت» فروردین سال 1400 توسط اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم با همکاری گروه آموزشی فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم و با ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کاویانی به صورت برخط برگزار شد. 

در این نشست علمی که در ارتباط با پایان نامه کارشناسی ارشد ارائه‌دهنده با عنوان «مبانی نظری جنسیت نفس و دلالتهای الهیاتی آن» برگزار شد، روش شناسی و ظرفیت فلسفه اسلامی برای ایجاد بنیان فلسفی مطالعات جنسیت مورد بررسی قرار گرفت. 

محمد کاویانی در ابتدای این نشست گفت: مفهوم جنس و جنسیت ازجمله مفاهیم جدیدی هستند که جامعه ما را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند و مواجهه فعال با چنین اموری از جمله رسالت‌های فلسفه اسلامی است. 

این کارشناس ارشد فلسفه و کلام اسلامی در ادامه گفتار خود را به دو بخش «جنس» و «جنسیت» تقسیم نمود و به بیان ظرفیت‌های موجود در فلسفه اسلامی برای تبیین هریک پرداخت. 

در این نشست همچنین دیدگاه انتقادی فلسفه اسلامی به برخی از گفتمان‌های رایج علوم انسانی مطرح شد و دیدگاه فیلسوفان مسلمان به عنوان نظریه جایگزین مورد اشاره قرار گرفت. 

در پایان این نشست پرسش‌هایی از سوی شرکت‌کنندگان مطرح شد و سخنران نشست به آن‌ها پاسخ داد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما