اين دفتر كه زير نظر رياست دانشگاه در زمينه حفاظت، حراست، نظارت بر امور انتظامات، اموال و حوادث غير مترقبه فعاليت مينمايد، وظايف ذيل را به عهده دارد:
1. حفاظت و حراست از اموال و داراييهاي منقول و غير منقول دانشگاه؛
2. حفاظت از اسناد و مدارك موجود در دانشگاه؛
3. نظارت بر امور انتظامات، نگهباني، حضور وغياب و حراست همكاران به منظور حفظ شئون دانشگاه؛
4. نظارت بر ورود وخروج دانشجويان و ساير مراجعان و نظارت بر تردد خودروهاي دانشگاه و ساير خودروها، به منظور ايجاد نظم و آرامش و رعايت شئون دانشگاهي؛
5. بررسي راههاي جلوگيري از حوادث، سوانح و پيشآمدهاي غير مترقبه از لحاظ فيزيكي و انساني در محيط دانشگاه؛
6. نظارت بر استفاده مشروع از اختيارات قانوني دانشگاه در صدور گواهينامهها، نامهها و ساير مكاتبات مربوط؛
7. رسيدگي به گزارشهاي حراستي رسيده تا زمان حصول نتيجه.