728 x 90
دفتر تبلیغات
نقش منحصر به فرد دفتر تبلیغات اسلامی در سطح کشور و حوزه به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی در گفت‌وگو با خبرنگار این مرکز با اشاره به سالروز تأسیس این دفتر اظهار داشت: این که دفتر تبلیغات اسلامی در طول انقلاب اسلامی به حیات خود ادامه داده است، نشانگر فعالی و پویایی آن است، زیرا اگر کارکردی نداشته باشد، با مرور زمان مضمحل می شد.

وی تعابیر رهبر معظم انقلاب درباره دفتر تبلیغات اسلامی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ایشان این دفتر را «نماد روشنفکری در حوزه» برشمرده اند، ادامه داد: ایشان اخیراً در دیدار مدیران دفتر تبلیغات اسلامی فرموده اند که دفتر به عنوان یک الگو می تواند مورد توجه دیگران قرار بگیرد و همچون یک موجود زنده در حال حرکت است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تبیین نقش دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه علمیه پرداخت و با بیان اینکه این دفتر در حوزه به عنوان یک مجموعه به‌روز مطرح بوده و نیازهای روز جامعه را دنبال می کند، تصریح کرد: نقش دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه به لحاظ آموزشی، پژوهشی و تبلیغی بسیار روشن و بارز است و همه بزرگانی که در حوزه هستند، نسبت به آن عنایت خاصی دارند و این نشان می دهد که این نهاد حوزوی از یک جایگاه بالا و مهمی برخوردار بوده و کارکردهای مهمی نیز دارد.

وی افزود: امروز به جرأت می توان گفت که هیچ مرکزی در حوزه علمیه به اندازه خروجی های پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهش ندارد؛ به لحاظ آموزشی نیز همینگونه است و مرکزی را سراغ نداریم که تا این اندازه خروجی آموزشی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی علاوه بر بخش آموزش دانشگاهی، ۶ مرکز آموزشی حوزوی دارد که کارکردش نمود بسیاری پیدا کرده است؛ امروز بسیاری از رشته های جدید در درختواره دانشی حوزه را برای اجرا به این مراکز پیشنهاد می دهند و می گویند اگر سایر مؤسسات نیز می خواهند آنها را اجرا کنند، از طریق مؤسسه امام رضا(ع) به آنها مجوز داده می شود؛ این نشانگر پویایی و بالندگی مؤسسات حوزوی ما است.

وی با اشاره به بعد تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی بیشترین اعزام مبلغ را دارد، از این رو مورد توجه حوزویان بوده و نقش آن در حوزه نیز مورد توجه بزرگان و مراجع تقلید نیز است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تبیین ویژگی های آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و تصریح کرد: آموزش دانشگاهی ما همواره در مسیر تولید علم حرکت می کند؛ یعنی رشته های روی زمین مانده ای که نظام به آن نیاز دارد را شکل می دهد و در راستای آن گام برمی دارد؛ از لحاظ آموزش حوزوی نیز همینگونه است، زیرا در این بخش هم رشته هایی که حوزه بدان نیاز دارد و حلقه های مفقوده در حوزه به شمار می رود را مورد توجه قرار داده ایم.

وی به تبیین نقش دفتر تبلیغات اسلامی در سطح کشوری و ملی پرداخت و افزود: وقتی نمایشگاه عملکرد ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی در سال گذشته برگزار شد، بنابر اعتراف و تأکید بسیاری از بزرگان، این دفتر عملکرد بسیار درخشانی داشته است؛ رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کرده اند «با این همه حجم کاری که می شود و اثرگذار در جامعه است، باید دیگران را بیشتر متوجه عملکرد خودتان کنید».

حجت الاسلام والمسلمین مریجی اظهار داشت: از آن جهت که نسبت به عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی آگاهی کمتری وجود داشت، کمتر مورد توجه مراکز علمی قرار می گرفت، اما امروز به عنوان یک مرکز حوزوی قوی و به‌روز در میان آنها مطرح شده و در بسیاری از امور خود به ما مراجعه دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز دفتر تبلیغات اسلامی در سطح کشور و در حوزه نقش های منحصر به فردی دارد، تصریح کرد: این دفتر در سطح حوزه، یک مرکز توانمند و به‌روز دانسته می شود که نیازهای روز جامعه را دنبال می کند؛ همچنین در سطح کشوری نیز از لحاظ آموزشی، پژوهشی و تبلیغی سرآمد و توانمند بوده و مورد توجه بسیاری از اندیشمندان قرار دارد.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی از لحاظ درونی نیز بسیار سرآمد است، زیرا نیروهای انسانی در بعضی از سازمان ها پس از مدتی احساس خستگی می کنند و منتظر بازنشستگی هستند، اما در دفتر تبلیغات اسلامی کمتر افرادی را دیده ایم که به بازنشستگی فکر کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما