728 x 90

افتتاح کانون قرآن و عترت و ختم کل قرآن کریم در جلسه فصلی دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مؤسسه امام رضا (ع)

محفل انس با قرآن کریم با حضور کارمندان دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) برگزار گردید. در این جلسه علاوه بر ختم کل قرآن توسط کارمندان و قرائت بخشی از قرآن، کانون قرآن و عترت دانشگاه باقرالعلوم (ع) افتتاح شد.
محفل انس با قرآن کریم با حضور کارمندان دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) برگزار گردید. در این جلسه علاوه بر ختم کل قرآن توسط کارمندان و قرائت بخشی از قرآن، کانون قرآن و عترت دانشگاه باقرالعلوم (ع) افتتاح شد.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

محفل انس با قرآن کریم با حضور کارمندان دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) برگزار گردید. در این جلسه علاوه بر ختم کل قرآن توسط کارمندان و قرائت بخشی از قرآن، کانون قرآن و عترت دانشگاه باقرالعلوم (ع) افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) این جلسه معنوی با مشارکت بخش های فرهنگی و اداری دانشگاه و مؤسسه برگزار گردید. برای اطلاع از جزئیات این مراسم مصاحبه ای با حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی سرپرست اداره تهذیب و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم (ع) انجام شد.
جناب آقای موسوی لطفا درباره اهداف برگزاری این جلسه توضیحاتی بفرمایید؟
بسم الله الرحمن الرحیم – شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان؛ با آرزوی قبولی طاعات و عبادات امیدوارم در ماه مبارک و شب های قدر سالی پر از موفقیت و سلامتی برای همه عزیزان تقدیر شده باشد.
هم قسمت فرهنگی دانشگاه و هم بخش معاونت منابع انسانی و پشتیبانی برنامه هایی داشتند که باید در زمان مناسب اجرا می شد؛ در بخش فرهنگی به دلیل نیاز به فعالیت های قرآنی و در راستای اجرای مصوبه شورای فرهنگی برای تأسیس کانون قرآن و عترت، پیگیر انجام مقدمات شکل گیری کانون بودیم. در حال حاضر اساسنامه های متعدد از مراکز و کانون های مشابه تهیه و مسوول کانون تعیین شده و در حال تدوین اساسنامه کامل و بومی برای دانشگاه هستیم. از طرفی چون ماه رمضان بهار قرآن و بهترین زمان انس با قرآن بود ترجیح دادیم که شروع و افتتاح آن در ماه مبارک رمضان باشد. از طرفی در بخش اداری به دنبال یک جلسه فصلی برای کارمندان در زمان مناسب بودند که هر دو با هم تلفیق شد و بناشد؛ جلسه به صورتی که دیدید برگزار شود.
برنامه های جلسه شامل چه مواردی می شد؟
+ برنامه ها عبارت بودند از:
ختم کل قرآن کریم
قرائت قرآن
توضیح درباره کانون قرآن و عترت دانشگاه
سخنرانی
نماز جماعت و ضیافت افطار
 
در این جلسه بنده توضیحاتی درباره فعالیت های بخش فرهنگی درباره کانون قرآن و عترت صحبت کردم و افتتاح رسمی آن را با قرائت آیاتی از قرآن اعلام کردم. ان شاء الله یکی از برنامه های کانون طرح تلاوت نور است که بصورت روزانه در طول سال اجرا خواهد شد.
در پایان جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر موسوی معاون آموزش و فرهنگی سخنرانی کردند و مطالبی را در باره تقوا و هدایت های قرآنی متذکر شدند.و سپس نماز جماعت و ضیافت افطار برگزار گردید.
جادارد از همه کسانی که در این جلسه و امور مربوط به پذیرایی و هماهنگی آن زحمت کشیدند تشکر کنم.
 
+ در بخش فرهنگی و بطور مشخص چه برنامه هایی در طول سال در نظر گرفتید و همکاران شما چه کسانی هستند؟
برای طول سال در حال برنامه ریزی هستیم ولی بهتر است بدانید همه کارهای انجام شده مثل همین جلسه یا برنامه های آتی در کمیته پنج نفره از همکاران بخش های مختلف دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مؤسسه امام رضا (ع) بررسی و تصمیم گیری می شود و اصولا به نظر می رسد کارهای فرهنگی بدون مشورت و هم اندیشی موفقیتی کسب نکند.
در کانون قرآن هم ان شاءالله علاوه بر این افراد حتما از کسان دیگری استفاده خواهد شد. نکته ای که به نظرم مهم است و در واقع یک تقاضای برادرانه است این است که امیدوارم همه همکاران در این کانون مشارکت کنند و به غنای فعالیت های قرآنی در مجموعه کمک نمایند.
در رابطه با فعالیتهای دیگر فرهنگی چه برنامه هایی خواهید داشت؟
عمده برنامه ها مربوط به انجمن های علمی و فارغ التحصیلان خواهد بود. گوشه چشمی هم به اردوها و سفرهای خارجی داریم البته اگر اقتصاد مقاومتی و این کمبود بودجه مانع نشود.
یکی از برنامه های مهم به نظرم باید معطوف به امور فرهنگی دانشکده زبان باشد. در دانشگاه ما وضعیت این دانشکده متفاوت از سایر دانشکده هاست. شرایط دانشجویان هم متفاوت است و اهداف تحصیلی شان هم به نظرم متفاوت از سایر رشته هاست. نیاز به کار فرهنگی در این دانشکده بیشتر حس می شود. امیدوارم بتوانیم با کمک انجمن علمی دانشجویان دانشکده زبان فعالیتهای مفیدی را برنامه ریزی و اجرا کنیم.
با سپاس از وقتی که در اختیار ما گذاشتید
بزرگوارید التماس دعا






















 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما