سخنرانی اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) در همایش «روش شناسی مطالعات میان رشته ای قرآن کریم»

سومین همایش «روش شناسی مطالعات میان رشته ای قرآن کریم» دوشنبه25 بهمن ماه با حضور دکتر واعظی و دکتر سلطانی، و قرآن‌پژوهان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های معارفی کشور در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

دکتر احمد واعظی استاد گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم و ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی در این همایش در خصوص تعامل میان علوم انسانی و علوم اسلامی به ایراد سخن پرداختند و بر مشکلات ناشی از تقلیل علوم انسانی به علوم اسلامی تاکید کردند.
دکتر سیدعلی اصغر سلطانی نیز در این همایش مقاله خود را با عنوان «گونه شناسی نظریات وحی بر اساس نظریه ارتباطی یاکوبسن» ارائه کردند. ایشان در مقاله  ارائه شده در این نشست مهمترین نظریات وحی را به طور کلی رصد کردند و بر اساس الگوی ارتباطی رومن یاکوبسن سامان دهی و توضیح دادند.این نظریه مولفه های مهم هر نوع ارتباط را مشخص می کند و نسبت آنها را با همدیگر توضیح می دهد. در این مقاله وحی را به مثابه یک فرآیندی از دو کنش ارتباطی در نظر گرفته شده که کنش ارتباطی اول بین خداو پیامبر(ص) و در مرحله دریافت وحی می باشد و کنش ارتباطی دوم بین پیامبر (ص) و مردم و درمرحله ابلاغ وحی می باشد.
قابل ذکر است در این نشست که با همکاری پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه الزهرا و دانشگاه امام صادق برگزار شده بود اساتیدی دیگری چون محمد مجتهدی شبستری، احمد پاکتچی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ومقصود فراستخواه ، دکتر قراملکی و محمد شاکر، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز شرکت داشتند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما