نشست «بررسی نحوه اقناع رسانهای روسیه در جنگ اوکراین» ویژه دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) به همت انجمن علمی مدیریت رسانه و امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به صورت حضوری و برخط برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در این نشست که با حضور محسن دلپاک پژوهشگر و فعال اقتصادی در روسیه، سیدمحمد کاظمی پژوهشگر رسانه و عضو هیئتعلمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سیدهادی ساجدی رئیس اداره امور بینالملل دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و تعدادی از دانشجویان انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، مباحثی همچون سیاستهای بینالمللی، اقتصادی و نحوه مدیریت روسیه در مقابله با تحریم تهاجم رسانهای در جنگ اوکراین مورد بحث قرار گرفت.
دلپاک با توجه به تجربیات 20 ساله زندگی خود در روسیه گفت: عموم مردم روسیه به صورت جدی در مباحث سیاسی ورود پیدا نکرده و پیگیر اخبار نیستند، آنها با توجه به سابقه فروپاشی شوروی نمی¬خواهند تجربه گذشته برایشان تکرار شود.
کاظمی با اشاره به پدیده کانالیزه شدن اخبار در روسیه گفت: مردم روسیه به مثابه و شیوهای که مردم ایران اخبار را دنبال می¬کنند، پیگیر اخبار نیستند. مردم روسیه در فرهنگ مصرفیشان باتوجه به اصولی همچون مصرف به اندازه و عدم اسراف، به گونهای خودتحریمی دارند و مانند ایران دچار فضای التهاب ناشی از تحریمها نمی¬شوند.
در پایان این نشست، دانشجویان رشته مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) سوالات خود را در خصوص فضای رسانهای حاکم بر جنگ روسیه و اوکراین مطرح کردند که دلپاک به آنان پاسخ داد.