728 x 90

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: اطاعت، شرط نخست نصرت الهی است

  • 1399/11/21 سه‌شنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین دکتر لک‌زایی در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) به مناسبت دهه فجر، ضمن تبریک این ایام به طرح نکاتی پیرامون انقلاب اسلامی ایران پرداخت. 
لک‌زایی ضمن اشاره به آیه شریفه وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ «نصرت تنها از سوی خداست» انقلاب اسلامی ایران را مصداق نصرت‌ الهی دانست و گفت: نصرت الهی متوجه کسانی می‌شود که ظرفیت و زمینه لازم برای بهره‌برداری از این نصرت‌ها و پیروزی‌ها را برای خود فراهم کرده باشند. 
وی اطاعت از پیامبر خدا یا رهبر الهی را شرط نخست نصرت الهی دانست و در ادامه گفت: برای این‌که نصرت الهی پدیدار شود نباید نزاع صورت بگیرد؛ زیرا نزاع سستی و افول قدرت را به همراه دارد. در جنگ بدر مسلمان‌ها پیروز شدند ولی سرانجام به دلیل این‌که این زمینه‌ها را در خودشان از بین بردند و تابع دستورات رهبر و فرمانده خود نبودند، شکست خوردند.
لک‌زایی با تأکید بر این‌که در جریان انقلاب اسلامی تمام ابرقدرت‌ها پشتیبان حکومت پهلوی بودند، تصریح کرد: آنان حتی به امام اجازه ندادند در ایران زندگی کند و به این امید که امام نمی‌تواند در خارج کشور کاری از پیش ببرد وی را تبعید کردند. اما خدای متعال طبق وعده خویش عمل کرد و ملت ایران پیروز شد. ملتی که با استقبال با شکوه از امام خمینی (ره) در دوازده بهمن نشان داد که آمادگی اطاعت از دستورات امام را دارد. روزی که امام رحلت کرد، مردم پرشورتر از دوازده بهمن برای بدرقه امام آمدند و لذا نصرت الهی همواره همراه مردم ما بوده است. 
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به حمایت ابرقدرت‌ها از صدام در جریان هشت سال جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: علیرغم همه این دشمنی‌ها، به دلیل ایستادگی در برابر طاغوت‌ها روز به روز بر عظمت و شکوه ملت ایران افزوده می‌شود. 
وی در پایان سرافرازی ملت ایران و نیل به تمدن باشکوه اسلامی با پرچمداری ملت ایران را از خداوند خواستار شد. 

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما