728 x 90

دکتر فیروزجایی: حرکت به سمت اجرای احکام الهی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

  • 1399/11/14 سه‌شنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

حجت‌الاسلام و المسلمین فیروزجائی در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) به مناسبت دهه مبارک فجر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهداء و همه کسانی که در پیروزی انقلاب و شکل‌گیری جمهوری اسلامی نقش داشتند، به طرح نکاتی در این خصوص پرداخت. 
حجت‌الاسلام و المسلمین فیروزجایی در ابتدا به اهمیت و ارزش انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: گرچه مردم ایران از دیرباز به معارف و مکتب اهل بیت باورمند بودند، ولی به مرور زمان رنگ وسبقه دینی به ویژه در عرصه اجتماعی کم رونق و احیاناً دچار انحطاط و تباهی شده بود. امام خمینی (ره)  با اندیشه بلند، نیت خالص و کوشش فراوان این انقلاب را در جان مردم ایجاد کرد و مردم به این نتیجه رسیدند که حکومت طاغوت باید سرنگون و حکومتی الهی و دینی جایگزین آن گردد. این‌که مردم به این باور رسیدند که زیر یوغ استبداد و سلطه حاکمان خودکامه داخلی و سلطه بیگانگان نروند و به جای آن به حکومت خدا تن دهند بسیار با ارزش است. 
فیروزجایی در ادامه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را حرکت مردم به سمت اجرای احکام الهی در زمینه‌های گوناگون به ویژه در عرصه اجتماعی دانست و افزود: قبل از انقلاب ارزش‌ها و باورهای مردم نادیده گرفته می‌شد و بسیاری از احکام اجتماعی اسلام زیر پا گذاشته می‌شد. 
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم، استقلال و آزادی را دیگر دستاورد باارزش انقلاب دانست و افزود: حکومت پهلوی هیچ اختیاری از خود نداشت، نه در روابط بین‌الملل می‌توانست موضع مستقلی داشته باشد و از مواضع مسلمین در دنیا حمایت کند و نه در امور داخلی کشور می‌توانست خود تصمیم‌گیر اصلی باشد. اما امروز آمریکا و انگلیس به دلیل تصمیم‌گیری‌های مستقل ملت ایران از ما عصبانی هستند. امروز ما با الهام‌گیری از معارف اسلامی از مظلومین عالم به‌ویژه ملت فلسطین حمایت می‌کنیم. استقلال سیاسی خود در بردارنده آزادی به معنای دقیق کلمه برای مردم است. 
فیروزجایی با بیان این‌که هیبت و هیمنه آمریکا به عنوان ابرقدرت دنیا از سوی جمهوری اسلامی ایران شکسته شده است، تصریح کرد: حمله جمهوری اسلامی ایران به پایگاه عین‌الاسد در پی شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به مردم دنیا به ویژه آزادی‌خواهان این درس را داد که می‌توان در مقابل زیادی‌خواهی‌ها و زورگویی‌های آمریکا ایستادگی کرد. 
وی در پایان با اشاره به تنگناها و سختی‌های ایجاد شده برای مردم  در پی مقاومت در برابر زورگویی‌های ابرقدرت‌های دنیا گفت: نعمتی که نصیب ملت ما شده است بسیار بزرگتر از این مشقت‌ها است و ما باید قدردان این نعمت یعنی استقلال، آزادی و امکان اجرای احکام الهی باشیم. خداوند در آیه 7 سوره ابراهیم می‌فرماید: اگر شکرگزار نعمت‌های من باشید، آن‌ها را بیشتر خواهم کرد. 
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما