728 x 90

دیدار و تجلیل از خانواده شهدا به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا

همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س)، از همسر شهید حیدریان( مادر همکار گرامی، مهدی حیدریان) ، با حضور معاونان و مدیران دانشگاه باقرالعلوم(ع) دیدار و تجلیل شد.

همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س)، از همسرشهید حیدریان(مادرهمکار گرامی، مهدی حیدریان) با حضور معاونان و مدیران دانشگاه باقرالعلوم(ع) دیدار و تجلیل شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی):

 اگر مادران و همسران شهدا بى‌صبرى نشان مى‌دادند، شوق جهاد در راه خدا و شهادت در دل مردها مى‌خشکید؛ این‌گونه نمى‌جوشید؛ این‌گونه به جامعه طراوت نمى‌داد. در میدان جنگ هم زنان نقش هاى درجه اوّل را ایفا کردند.
به گزارش امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع):
مسئولان دانشگاه درخطاب به همسرشهیدبیان کردند : حضرت ام‌البنین(س) همانند حضرت زینب(س) با کلام و اشعار سوزناک و بیانات خود، ظلم دشمنان اهل بیت(ع) را افشاء می کرد تا جایی که دوست و دشمن را به گریه می‌انداخت.
ایشان بیان کردند: یکی دیگر از نکات قابل توجه و برجسته حضرت ام‌البنین(ع) توسل علمای بزرگ، برای گرفتن حاجات بوده است و افزودند: خانواده‌های معظم شهداء به‌ویژه مادران و همسران شهدا دین خود را به نظام و انقلاب اداء کردند و باید از خانواده معظم شهدا  به نحو شایسته تکریم کنیم.
 در این دیدار همسر شهید حیدریان به توصیف محاسن اخلاقی و سجایای شهید حیدریان اشاره کرد و خاطراتی را در مورد سختی تربیت شش فرزند با امکانات بسیار کم در زمان جنگ تحمیلی برای همکاران تعریف کرد و بیان داشت روح شهید همواره یاریگر ما در مسائل و مشکلات مادی و معنوی خانواده بوده است .
لازم به ذکر است، شهید محمد حیدریان قبل از انقلاب نقشی فعال در مبارزه با رژیم ستم شاهی و بعد از انقلاب حضوری فعال در کنار شهید چمران در جبهه ها داشت . وی در سن38سالگی در سال 1360 (همزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) به درجه رفیع شهادت رسید و پیکر پاکش در قبرستان شیخان قم تشییع و به خاک سپرده شد.
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما