728 x 90
دکتر فیروزجایی
ضرورت حضور مؤثر در فضای مجازی و سایبری

به گزارش امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به مناسبت هفته بسیج جلسه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فیروزجایی، معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) در جمع اساتید و دانشجویان بسیجی و کارمندان این دانشگاه و مؤسسه امام رضا(ع) تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیروزجائی با توجه به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره نهاد بسیج به مبانی دینی تشکیل آن اشاره کرد و اظهار داشت: اندیشه بسیج مبتنی بر اندیشه انقلاب و ارزش‌های اسلام است، شبکه‌ای خدوم مردمی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی که در دنیا بی‌نظیر است و مایه امیدواری ملت و ترس و هراس دشمنان می‌باشد.

وی بسیجیان را مصداق واقعی مجاهدان راه خدا عنوان کرد و گفت: قرآن برای شناساندن مجاهدان راه خدا به مردم، شاخصه‎هایی را ذکر فرموده است که در حال حاضر بسیجیان مصداق واقعی صفاتی همچون مجاهدت، صبر، قناعت، استقامت و اقتدار در برابر کفار و تواضع در برابر مردم هستند.

معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع)، اخلاص و ثبات قدم در راه الهی را شاخصه بسیج خواند و تأکید کرد: خداوند در سوره آل عمران در توصیف مجاهدان راه خدا به اخلاص و ثبات قدم ایشان اشاره می‌فرماید که در برخورد با مردم و مؤمنین متواضع و در مواجهه با ستمگران و کفار، مقتدر و استوار هستند.

ضرورت حضور مؤثر و بسیجی‌وار در فضای مجازی و سایبری

وی حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف کشور را ضروری دانست و یادآور شد: هر گونه فعالیتی که موجب کمال و پیشرفت نظام اسلامی باشد عرصه فعالیت بسیج است و امروز ارزش جهاد در عرصه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جهت ترمیم ضعف اقتصاد، پاسخگویی به شبهات فرهنگی و برطرف کردن ناهنجاری‌های اجتماعی کمتر از جهاد در عرصه نظامی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیروزجائی، بسیجیان را به حضور مؤثر در فضای مجازی و سایبری دعوت کرد و گفت: با توجه به هجمه دشمنان و تشکیل ارتش‌های سایبری علیه اسلام و انقلاب، حضور مؤثر بسیجیان در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک وظیفه لازم و ضروری است؛ البته خودسازی و دوری از رذایل اخلاقی و حرکت در مسیر قرب الهی لازمه موفقیت در این عرصه است.

 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما