728 x 90
دانشجو
روابط عمومی برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزاری یک جلسه از دوره کارشناسی ارشد و دو جلسه در دوره دکتری، در قالب نشست علمی به تصویب رسیده است که با توافق با اساتید انجام خواهد شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام مراسم گرامیداشت روز دانشجو در سالن آمفی تئاتردانشگاه برگزار شد. در ابتدای جلسه، پس از قرائت آیات قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین مریجی رئیس دانشگاه؛ در بیاناتی ضمن عرض خیر مقدم به اساتید و دانشجویان حاضر در جلسه، به تبیین واقعه 16 آذر پرداخت و توجه به فلسفه و سابقه تاریخی این روز بزرگ را لازم شمرد.
 ایشان بیان کرد: 16 آذر، روزی است که تعدادی از دانشجویان در راه مبارزه با آمریکا و دخالت‌های استکبار در کشور، خود را فدا کردند و امروزه در بزرگداشت این روز، نباید صدای غرب‌زدگی شنیده شود. بیداری و هوشیاری دانشجویان، پیام این روز بزرگ است. آنروز، حاکمان جامعه نوکران مقامات دون‌پایه آمریکایی بودند. در وضعیت طاغوت، بدون اطلاع به حاکمیت کشور، نیروهای نظامی به ویتنام برده می‌شدند و استقلالی وجود نداشت. امروز، استکبار، جرأت و توان هیچ دخالتی در ایران را ندارد. دانشجویانی روز 16 آذر، آن وضعیت را تحمل نکردند، قیام کردند و به شهادت رسیدند. روز دانشجو، چنین روزی است. جوانانی که برای رسیدن به این عزت و اقتدار جان دادند. خواسته آن جوانان شهید که ایستادن در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار بود باید برای دانشجویان امروز، تبیین شود و مسیر آنان روشن گردد.
رئیس دانشگاه، سپس به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد. ایشان به موضوعاتی همچون لزوم حضور مدیران دانشگاه در شیفت عصر پرداخته و همچنین با لازم‌شمردن برپایی کارگاه‌های پایان‌نامه‌نویسی به لزوم بالارفتن سطح آموزشی دانشگاه و بهره‌گیری بهتر از اساتید توسط دانشجویان اشاره کرد. دیگر مباحث مطرح‌شده توسط دانشجویان به این شرح بود: ضرورت شرکت دانشجویان در سامانه ارزیابی اساتید دانشگاه؛ لزوم پرهیز از تبعیض میان دانشجویان آقا و خانم در استفاده از امکانات دانشگاه؛ ضرورت برگزاری کرسی‌ها و مناظره‌های آزاد میان جریان‌های مختلف علمی و دیدگاه‌های نظری میان تفکرات مختلف؛ حضور بیشتر دانشجویان و گله از حضور حداقلی دانشجویان در نشست‌ها و کرسی‌ها و همایش‌ها؛ لزوم برگزاری نشست‌های علمی تبیینی و چالشی میان دانشجویان هر رشته؛ فعال‌ترشدن انجمن‌های علمی و پیشنهاد و برگزاری نشست‌های علمی به شکل مطلوب‌تر؛ تلاش برای بهره‌گیری بیشتر خانم‌ها و آقایان از کتابخانه دانشگاه؛ لزوم وجود نشاط سیاسی و فرهنگی در دانشگاه از طریق شرکت بهتر دانشجویان در انجمن‌های علمی دانشگاه؛ لزوم فعال‌ترشدن بسیج دانشجویی دانشگاه؛ توجه بیشتر به اسلامی‌شدن علوم انسانی با راه‌اندازی رشته‌های فلسفه‌های مضاف مانند فلسفه فیزیک، فلسفه تاریخ و فلسفه سیاسی؛ برگزاری مناظره‌های جدی سیاسی، فرهنگی و علمی با پیشنهاد دانشجویان به شورای پژوهش دانشگاه؛ تلاش دانشگاه برای راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد زبان انگلیسی؛ پیگیری تکمیل امکانات پارکینگ دانشجویی؛ پیگیری برگزاری اردوهای علمی ـ پژوهشی؛ پیگیری بهره‌گیری دانشگاه از فارغ‌التحصیلان دکتری در تدریس، داوری پایان‌نامه‌ها و معرفی ایشان برحسب توانایی‌های علمی به مراکز علمی بیرون از دانشگاه؛ پیگیری برگزاری نشست گردهمایی دانش‌آموختگان و تکمیل بانک اطلاعاتی؛ راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی در رشته‌های خانواده، اندیشه اجتماعی مسلمین و دیگر رشته‌ها. همچنین مریجی با بیان اینکه افتخار این دانشگاه، هویت حوزوی است، تلاش برای حفظ این هویت را از اهداف دانشگاه عنوان کرد.
سپس محمد ستوده معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تشکر از حضور دانشجویان به موضوعات زیر پرداخت و با دسته‌بندی سوالات دانشجویان در زمینه اداری شامل پارکینگ، اسراف در مصرف برق و روشنایی، افزایش ساعت سرو غذا، افزایش مبلغ وام دانشجویی و برگزاری اردوهای دانشجویی بر آمادگی دانشگاه با توجه به وجود آیین‌نامه‌ها و مقررات درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی با حضور و فعالیت بیشتر انجمن‌های علمی دانشجویی تأکید کرد.
وی گفت: همچنین در دست اقدام ‌بودن برگزاری برخی رشته‌های دکتری که کارشناسی ارشد آنها موجود است را مورد توجه قرار داد و ارتباط بیشتر دانشجویان با مدیران و مسئولین دانشگاه را خواستار شد.
سپس یارعلی فیروزجایی معاون پژوهشی دانشگاه، به برنامه‌های معاونت پژوهش بر توزیع جوایز بین دانشجویان، اعطای هدیه به دانشجویان برتر در فراخوان مقالات و کتب علمی، برگزاری کارگاه‌های علمی از طریق گروه‌های علمی دانشکده‌های دانشگاه همراه با فعال‌ترشدن انجمن‌های علمی و دانشجویان تأکید کرد.
وی اضافه کرد برگزاری یک جلسه از دوره کارشناسی ارشد و دو جلسه در دوره دکتری، در قالب نشست علمی به تصویب رسیده است که با توافق با اساتید انجام خواهد شد. همچنین بخش قابل‌توجهی از نشریات علمی پژوهشی دانشگاه، از مقالاتی است که به طور مشترک بین دانشجویان و اساتید نگاشته می‌شود.
معاون پژوهشی دانشگاه،  بر لزوم مراجعه مستمر اساتید به سامانه ارزیابی اساتید و اطلاع از نظرات دانشجویان نیز تأکید کرد.
این نشست صمیمی توسط اداره امور فرهنگی و روابط عمومی  دانشگاه  با حضور حداکثری دانشجویان و مسئولین دانشگاه برگزار و به پایان رسید.


 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما