728 x 90
نشست
روابط عمومی برگزاری نشست نقد متون جدید تاریخ شفاهی حوزه علمیه تاریخ شفاهی در کشور ما، به ابزاری برای دستیابی یا حفظ قدرت و شخصیت تبدیل شده است.

نشست نقد متون جدید تاریخ شفاهی حوزه علمیه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد

تاریخ شفاهی در کشور ما، به ابزاری برای دستیابی یا حفظ قدرت و شخصیت تبدیل شده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع ) معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نشست نقد متون جدید تاریخ شفاهی حوزه گفت: تاریخ شفاهی در کشور ما، به ابزاری برای دستیابی یا حفظ قدرت و شخصیت تبدیل شده است. مرتضی میردار تصریح کرد: که باید ببینیم تا الان چه کرده ایم! ما اول راه هستیم. برای رصد کارهای قبلی نیاز به ماخذشناسی تاریخ شفاهی حوزه داریم و کتابشناسی یکی از قسمت های مهم این کار است.

 وی در ادامه به کارهای مرکز اسناد اشاره کرد و گفت: ازجمله کارهای مرکز اسناد ضبط خاطرات افرادی که از دهه ی 30 در تحولات انقلاب نقش موثر داشته اند.  انقلاب اسلامی محصول اندیشه ی علما دانست و حوزه و انقلاب را در هم تنیده توصیف کردند. وی با بیان اینکه انقلاب محصول اندیشه ی حوزه با محوریت امام خمینی(ره) است و باید ساختاری تعریف کنیم که در زمینه تاریخ شفاهی، حوزه ی علمیه ی قم و شهرستان ها را با رویکرد اجتماعی مورد نقد و بررسی قرار گیرند.

 میردار ضمن بیان اهمیت تنظیم اطلس حوزه، آن را با مرکزیت قم، بایسته دانست؛ خیلی از مسئولین اشتباهات گذشته ی خود را نمی پذیرند و تصویری غیر مطابق با واقعیت از خود ارائه می دهند. در تاریخ شفاهی هم مثل حدیث که وثاقت راوی برایمان خیلی مهم است باید سراغ افرادی برویم که صداقت گفتار دارند. همچنین ایشان به نقش تدوینگر اشاره نمود و  پیشنهاد کردند موضوع اصلی کار " ماخذشناسی تاریخ شفاهی حوزه ی علمیه و نقش آن در انقلاب اسلامی" باشد.
 

آلبوم عکس

 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما