728 x 90

برگزاری نشست علمی «رابطه نظریه و عمل از حکمای باستان تا رئالیسم انتقادی»

  • 1399/11/8 چهارشنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

عماد افروغ در نشست علمی رابطه نظریه و عمل دانشگاه باقرالعلوم(ع): 
جامعه نیازمند نظریه پردازان است. / دانشگاه‌ها نباید استادان نظریه پرداز را کنار بگذارند. 
نشست علمی «رابطه نظریه و عمل از حکمای باستان تا رئالیسم انتقادی» توسط اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در این نشست علمی که سه‌شنبه هفتم بهمن ماه 99 با همکاری دانشکده فرهنگ، علوم اجتماعی و رفتاری و به صورت مجازی برگزار شد، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه باقرالعلوم(ع)، به صورت تخصصی به تشریح نظریه و عمل از دیدگاه حمکای باستان تا رئالیستم انتقادی پرداختند. 
دکتر عماد افروغ عضو هیئت امنای دانشگاه باقرالعلوم (ع) در این نشست به تشریح اهمیت و جایگاه نظریه و عمل پرداخت و بر ضرورت نظریه پردازی توسط جامعه اساتید دانشگاهی در کشور تأکید کرد. 
وی با تأکید بر اینکه نظریه‌پردازی یک اصل مهم در دانشگاه‌ها به شمار می رود، افزود: نباید اجازه داد این موضوع تأثیرگذار به حاشیه برود، بلکه باید با فراهم کردن زیرساخت ها طوری برنامه ریزی شود تا اعضای هیئت علمی به بیان نظریه خود بپردازند.
این جامعه شناس بیان کرد: پرداختن به نظریه‌هایی با موضوع علم و دین، اخلاق و هنر، سیاست و اخلاق، علم و جامعه، عقل و عشق از اولویت‌های جامعه امروز است که می‌توان در دانشگاه‌ها و عرصه‌های مختلف علمی به آن پرداخت. 
افروغ گفت: نباید وقتی یک استاد دانشگاه به مرحله نظریه پردازی رسید، جایگاه او در دانشگاه تغییر کرده و یا به بیرون رانده شود، بلکه باید او را در نظریه‌پردازی آزاد بگذارند.
در نشست علمی رابطه نظریه و عمل از حکمای باستان تا رئالیسم انتقادی، همچنین دکتر مهدی امامی، دکتر حسن عبدی، دکتر سیدمحمدرضا امیری طهرانی، دکتر مهدی سلطانی، دکتر مهدی رجبی و دکتر میثم واثقی به تحلیل و بررسی رابطه نظریه و عمل از دیدگاه فلاسفه بزرگ باستان از جمله حکیم ملاصدرا، سقراط، افلاطون، ارسطو، فارابی و سایر فلاسفه یونان باستان پرداختند. 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما