728 x 90

دیدار معاون آموزش و هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به کشور هند با نماینده ولی فقیه در شبه‌قاره هند

معاون آموزش و هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به کشور هند ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در شبه‌قاره هند، به بحث و گفتگو درباره ارتقاء سطح همکاری‌های علمی و سفر اخیر هیئت اعزامی دانشگاه به هندوستان پرداختند.
معاون آموزش و هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به کشور هند ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در شبه‌قاره هند، به بحث و گفتگو درباره ارتقاء سطح همکاری‌های علمی و سفر اخیر هیئت اعزامی دانشگاه به هندوستان پرداختند. روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

معاون آموزش و هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به کشور هند ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در شبه‌قاره هند، به بحث و گفتگو درباره ارتقاء سطح همکاری‌های علمی و سفر اخیر هیئت اعزامی دانشگاه به هندوستان پرداختند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی‌پور با خشنودی از موفقیت‌آمیز بودن سفر علمی فرهنگی دانشجویان به کشور هند گفت: با توجه به ضرورت شناساندن مکتب تشیع به مخاطبین بین‌المللی باید نهضت ترجمه در مراکز علمی قم با جدیت بیشتری دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در کشور هندوستان ضمن ابراز علاقه‌مندی به بازدید از دانشگاه باقرالعلوم(ع) و پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی دفتر تبلیغات، اظهار داشت: چنین مجموعه‌هایی در نسبت با نهاد نمایندگی ولی فقیه در سایر کشورها به مثابه ستاد علمی هستند که باید در نقش یک پشتیبان، خوراک علمی و نظری را برای دیگران فراهم کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احسان رفیعی علوی معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه باقرالعلوم(ع) از منابع، امکانات و ظرفیت‌های علمی آموزشی منحصر به فرد در سطح کشور برخوردار است، خواستار تدوین یک برنامه عملیاتی در خصوص تقویت همکاری میان دفتر نمایندگی ولی فقیه در شبه‌قاره هند و دانشگاه باقرالعلوم(ع) در حوزه‌های مورد توافق طرفین شد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه، هدفمند کردن رساله‌های دکتری، تبادل علمی بین مراکز و دانشگاه‌های هند و دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تأسیس فصل‌نامه علمی بین‌المللی و برگزاری دوره‌های مشترک را از جمله زمینه‌های همکاری برشمرد و نسبت به امضاء تفاهم‌نامه همکاری در این زمینه‌ها ابراز امیدواری کرد.

در پایان سیدهادی ساجدی رئیس اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) پس از ارائه گزارش فعالیت‌های این اداره گفت: با توجه به ایجاد رشته‌های مورد نیاز و هدفمند در دانشگاه، شرایط لازم جهت تحصیل علاقه‌مندان هندوستانی خصوصا افراد مقیم هند مهیا است. 

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه باقرالعلوم(ع) دارای مجوز جذب دانشجویان خارجی از سوی وزارت علوم، فناوری و تحقیقات است و امکان بورسیه دانشجویان مستعد را دارد. هم‌اکنون دانشگاه باقرالعلوم(ع) در 39 رشته مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری میزبان دانشجویان بین‌المللی است. 


 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما