728 x 90

دیدار هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با نماینده مقام معظم رهبری در هند

هیئت علمی پژوهشی دانشجویان دکتری نقد وهابیت دانشگاه باقرالعلوم(ع) در اولین روز حضور در شبه قاره هند با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور نماینده مقام معظم رهبری درهند دیدار و گفتگو کردند.
هیئت علمی پژوهشی دانشجویان دکتری نقد وهابیت دانشگاه باقرالعلوم(ع) در اولین روز حضور در شبه قاره هند با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور نماینده مقام معظم رهبری درهند دیدار و گفتگو کردند.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

هیئت علمی پژوهشی دانشجویان دکتری نقد وهابیت دانشگاه باقرالعلوم(ع) در اولین روز حضور در شبه قاره هند با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور نماینده مقام معظم رهبری درهند دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در این دیدار دکتر حیدررضا ضابط تاریخ شناس شبه قاره هند حول محور ادیان ومذاهب موجود و نیز فرهنگ، آداب و رسوم هندوستان توضیحاتی ارائه داد و ضمن معرفی مراکز دینی و علمی برخی ایالات هند، توصیه‌هایی در جهت برنامه‌ریزی سفر به هیئت اعزامی ارائه داد.

معاون پژوهش دفتر رهبری در کشور هند ابراز داشت: این کشور دارای ادیان ومذاهب مختلفی است که با تسامح و تعامل کامل در کنار هم به فعالیت می پردازند. کل شبه قاره هند یک سوم مسلمانان جهان را در خود جای می‌دهد و به طور کلی حاکمیت سیاسی در این کشور با هندوئیسم است.

وی افزود: هندوها بیش از همه دین را یک فرهنگ دانسته لذا احترام به ارزش‌های هند را مساوی با هندو بودن می‌دانند. از این جهت به خاطر احترامی که مسلمانان به ارزش‌های موجود در هند می‌گذارند با آنها رفتار مسالمت آمیزی دارند. 

ضابط در خصوص گستره فعالیت فرقه وهابیت در هند گفت: وهابیت برخلاف آنچه در اذهان عمومی نشان داده می‌شود جمعیت زیادی را درهند تشکیل نمی‌دهد. اما آنچه باعث گسترش تفکر وهابیت در هندوستان شده، تمرکز همین تعداد و رفتار تشکیلاتی حاکم بر این فرقه نسبت به تبلیغ وهابیت است. در طرف مقابل مذهب اثنی عشری در این کشور جایگاه قابل قبولی داشته و حتی اهل سنت و برخی هندوها ارادت ویژه‌ای نسبت به ائمه اطهار و اهل بیت ایشان به خصوص امام حسین دارند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما