728 x 90

ماه رمضان فرصتی برای تمرین بندگی

حجت‌الاسلام و المسلمین بهروزی لک در مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در دانشگاه باقرالعلوم(ع)، به بیان ارتباط قرآن و ماه مبارک رمضان پرداخت.
حجت‌الاسلام و المسلمین بهروزی لک در مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در دانشگاه باقرالعلوم(ع)، به بیان ارتباط قرآن و ماه مبارک رمضان پرداخت.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

حجت‌الاسلام و المسلمین بهروزی لک در مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در دانشگاه باقرالعلوم(ع)، به بیان ارتباط قرآن و ماه مبارک رمضان پرداخت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا بهروزی‌لک در مراسم ویژه ماه مبارک رمضان با موضوع «قرآن و ماه رمضان» به بیان اهمیت شب قدر پرداخت و گفت: شب‌ قدر نقطه اوج ماه مبارک رمضان است و روزهای باقیمانده از ماه رمضان فرصتی برای التفات به اعمال و تکمیل توشه خود از این ماه مبارک است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به آیه 105 سوره توبه گفت: در این آیه خداوند متعال خطاب به پیامبر می‌گوید: به مردم بگو عمل کنید، اما گروه‌هایی نیز ناظر اعمال شما هستند. اعمال ما توسط خداوند، پیامبرش و مومنون نظارت می‌شوند. در تفسیر کلمه مومنون گفته شده است که منظور از مومنون امام هر زمان است.

وی در خصوص نظارت اعمال بندگان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا در محضر خدا بودن را تمرین کنیم. و اعمال خود را پیشاپیش امام زمان(عج) حاضر ببینیم. وقتی از آیت‌الله بهجت(ره) درباره ویژگی منتظر واقعی سوال شد ایشان گفتند: اگر خود را در محضر امام زمان(عج) می‌بینید منتظرید.

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: بزرگ‌ترین فقدان و عذاب برای یک بنده این است که خداوند نظرة رحیمه خود را از او دریغ بکند و در طرف مقابل بزرگ‌ترین پاداش رضوان الهی است. آیت الله جوادی آملی در خصوص کسب رضایت خدا و معصومین علیهم‌السلام این عبارت را به کار بردند که:« اگر ما توفیق نظر به امام را داشته باشیم به اندازه اینکه مشهود امام باشیم لذت بخش نیست.» توجه امام و مهم‌تر از آن رضایت امام نسبت به شیعه خود بسیار با ارزش‌تر از این است که صرفا امام زمان(عج) را مشاهده کنیم.  

بهروزی‌لک در پایان خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان از چندین جهت مرتبط با امام زمان(عج) است. ماه رمضان ماه قرآن است و طبق حدیث ثقلین امام و قرآن از یکدیگر جدا نمی‌شوند. در این ماه اعمال بندگان در شب قدر به حضرت عرضه می‌شود و از این جهت نیز ماه رمضان مرتبط با امام زمان(عج) است. از جنبه اجتماعی نیز ماه مبارک رمضان با امام زمان(عج) ارتباط دارد زیرا در نشانه‌های ظهور آمده است که صیحه آسمانی در ماه رمضان اتفاق خواهد افتاد و سرنوشت جامعه تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما