728 x 90

در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد: نشست علمی نحوه پوشش تحولات اخیر ایران در رسانه های وابسته به عربستان سعودی

نشست علمی «نحوه پوشش تحولات اخیر ایران در رسانه های وابسته به عربستان» به صورت برخط و حضوری به زبان‌های عربی و فارسی برگزار شد.
نشست علمی «نحوه پوشش تحولات اخیر ایران در رسانه های وابسته به عربستان» به صورت برخط و حضوری به زبان‌های عربی و فارسی برگزار شد.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

نشست علمی «نحوه پوشش تحولات اخیر ایران در رسانه های وابسته به عربستان» به صورت برخط و حضوری به زبان‌های عربی و فارسی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در این نشست که به همت امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) و همچنین انجمن علمی مدیریت رسانه برگزار شد، سیدهاشم ایوب‌زاده رضوی، پژوهشگر رسانه کشورهای خلیج فارس و مدیر بین‌الملل مؤسسه زمانه، به تشریح و بررسی رویکرد برخی فعالیت‌های رسانه‌های سعودی و رسانه‌های همسو پرداخت.

رضوی در بیان علل رویکرد عربستان سعودی و عداوت با ایران گفت: با توجه به از بین رفتن نفوذ سعودی در کشورهای منطقه، شکست خوردن در اهداف خود مانند جنگ یمن و نفوذ ایران در کشورهای منطقه، این کشور چنین رویکردی را پیش گرفته و به دنبال تضعیف ایران است.

این پژوهشگر رسانه خاطرنشان کرد: متأسفانه این رسانه‌ها با فاصله گرفتن از رویکرد حرفه‌ای خبرنگاری، با دروغ‌پراکنی حقایق ایران را وارونه جلوه می‌دهند و مردم را تشویق به انجام کارهای مدنظر خود می‌کنند.

رضوی با نمایش نمونه‌هایی از فعالیت شبکه‌ها، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های وابسته به عربستان سعودی، به تشریح رویکردهای شبکه‌های العربیة، الحدث، الوطن، ریاض، سبق و شرق الأوسط پرداخت.

مدیر بین‌الملل موسسه زمانه گفت: انگلیس نسبت به شبکه‌هایی که رویکرد ترویج تروریسم دارند به شدت حساس است ولی با شبکه ایران اینترنشنال هیچ برخوردی نمی‌کند. شکایت نسبت به این دروغ پراکنی‌ها و ترویج خشنونت برای همه قابل مطالبه است مگر برای ایران.

وی در ادامه افزود: برخی از این رسانه‌ها تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله را به بهانۀ ترویج خشونت نمایش نمی‌دهند اما تصاویر کوکتل مولوتوف را نمایش می‌‎دهند. اصرار دارند تصاویری را نمایش ‌دهند که در آن درگیری، صدای شلیک و گاز اشک آور باشد ولو این که اخبار ربطی به تصاویر نداشته باشد.

در پایان این نشست، رضوی به پرسش‌های دانشجویان که به صورت حضوری و برخط در این نشست شرکت کرده بودند پاسخ داد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما