728 x 90

نشست اقتصاد هنر و رسانه ویژه دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد

نشست اقتصاد هنر و رسانه با دعوت مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی قم از دانشجویان رشتۀ مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پلاتو سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد.
نشست اقتصاد هنر و رسانه با دعوت مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی قم از دانشجویان رشتۀ مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پلاتو سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

نشست اقتصاد هنر و رسانه با دعوت مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی قم از دانشجویان رشتۀ مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پلاتو سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، این نشست با حضور احمد سلیمانی کارگردان تئاتر، محمد علی روزبهانی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قم و استاد مدعو دانشگاه باقرالعلوم(ع)، روح‌الله رفیعی تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون و تعدادی از دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد. 

احمد سلیمانی از کارگردانان با سابقه تئاتر کشور پس از بیان تجربیات خود برای دانشجویان دانشگاه گفت: من همواره توصیه‌ام به کسانی که می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند این است که قبل از ورود به عرصه تئاتر، مباحث اقتصادی مرتبط با هنر را به خوبی مدیریت کنند و سپس وارد تئاتر شوند. وی همچنین به بیان نکات لازم جهت اجرای موفق تئاتر پرداخت.

روح الله رفیعی تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون به مشکلاتی که امروز در تئاتر ایران وجود دارد اشاره کرد و گفت: عدم شناخت مخاطب، عدم نیازسنجی مخاطب و عدم وجود منتقدین تئاتر در این عرصه آسیب‌زا بوده است.

محمدعلی روزبهانی استاد مدعو دانشگاه باقرالعلوم(ع) به پیش‌تولید‌های سنگینی که در بعضی از تئاترها وجود دارد پرداخت و گفت: نمی‌توانیم بگوییم که اقتصاد تئاتر غیرممکن است، مشکلاتی مانند عدم وجود متولی دولتی، فقدان برنامه برای تئاتر و تصمیم‌های نابه‌جا در عرصه مدیریت که از عوامل بی‌انگیزگی هنرمندان تئاترجهت فعالیت شده است، تئاتر کشور ما را با چنین وضعی روبه‌رو کرده است.

سلیمانی به بیان راهکارهای برون‌رفت از این وضعیت و بهبود اقتصاد تئاتر پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر پیش‌تولید درست، مکان اجرا، نمایشنامه و مخاطب شناسی به خوبی تعیین شده باشد با تبلیغات دهان به دهان، شاهد شکل‌گیری تئاتر موفق و مورد استقبال مردم خواهیم بود و تئاترهایی که در گذشته این نکات را رعایت کرده‌اند به این موفقیت رسیده‌اند.

در پایان نشست، دانشجویان رشتۀ مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) به طرح سؤالات و دغدغه‌های خود پیرامون تئاتر پرداختند که سلیمانی به آنان پاسخ داد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما