728 x 90

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران

  • 1401/3/17 سه‌شنبه
تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران به امضاء رسید.  
تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران به امضاء رسید.  روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران به امضاء رسید.  


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در جریان نشست رؤسای دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های طرفین به امضاء رسید. 

هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه، ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی فی‌مابین دانشگاه و مؤسسه در زمینة مطالعات اجتماعی است. طرفین همکاری‌های دوجانبه را در زمینه پژوهش و آموزش‌های کاربردی به منظور بهره‌مندی از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی و امکانات بالقوه و بالفعل یکدیگر در جهت حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی و نیز تقویت پشتوانة علمی دانشگاه و موسسه توسعه خواهند داد.

اهم موضوعات اشاره شده در این تفاهم‌نامه عبارتند از:
1.  استخراج نظام مسائل علوم اجتماعی؛
2.  نظریه‌پردازی و توسعه مرزهای علم در زمینه علوم انسانی با توجه به اقتضائات جامعه علمی ایران اسلامی؛
3.  گره‌گشائی از مشکلات نظری و فکری نظام اسلامی و جهان اسلام، در چهارچوب مبانی و منابع دینی اسلام؛
4.  ترویج دستاوردهای آموزشی و پژوهشی در گستره نهادهای آموزشی و پژوهشی (داخلی و بین‌المللی)؛
5.  تحقیقات بنیادی به منظور شناخت، استخراج و تدوین نظام‌های معرفتی در زمینه علوم انسانی با ابتنا بر مبانی و آموزه‌های اسلامی؛
6.  همکاری در برگزاری همایش های ملی و بین المللی با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی درباره مسائل علوم اجتماعی و نیز آشنایی با تجربه های جهانی.
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما