728 x 90

اولین نشست از سلسله نشست‌های علمی تجربه‌نگاری مدیران رسانه برگزار شد

  • 1401/3/10 سه‌شنبه
مسعود معینی‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر سابق شبکه چهار سیما با حضور در نشست علمی  «تجربه‌نگاری مدیران رسانه» به بیان چالش‌ها و مسائل مهم رسانه امروز پرداخت. 
مسعود معینی‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر سابق شبکه چهار سیما با حضور در نشست علمی  «تجربه‌نگاری مدیران رسانه» به بیان چالش‌ها و مسائل مهم رسانه امروز پرداخت. روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

مسعود معینی‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر سابق شبکه چهار سیما با حضور در نشست علمی  «تجربه‌نگاری مدیران رسانه» به بیان چالش‌ها و مسائل مهم رسانه امروز پرداخت. 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، اولین نشست از سلسله نشست‌های علمی با عنوان «تجربه‌نگاری مدیران رسانه» به همت انجمن علمی مدیریت رسانه، با همکاری امور‌ فرهنگی و اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر سابق شبکه چهار سیما برگزار گردید. 

در این نشست که با هدف تجربه‌نگاری در عرصۀ مدیریت رسانه و بررسی دغدغه‌های مختلف در زمینه رسانه و مسائل مهم مرتبط با آن برگزار شد، دانشجویان رشته مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) حضور داشتند. 

مسعود معینی‌پور در ابتدای این نشست علمی به ضعف موجود در حوزۀ علوم انسانی اشاره کرد و گفت: امروزه پیوند میان نظر و عمل وجود ندارد و عموم دانشجویان از نقش‌های کاربردی و اجتماعی خود در آینده با خبر نیستند. در پایان‌نامه‌ها این بحث مضاعف است و مسائلی که برای پایان‌نامه‌ها انتخاب می شوند عموما جنبه کاربردی ندارند.

وی در ادامه برخی از چالش‌های مهم حوزه رسانه را بر‌شمرد و افزود: نخستین چالش در حوزه رسانه پای‌بندی بیش از حد به اصول کلی و عدم انعطاف‌پذیری است. البته باید در نظر داشت که برخی از اصول غیر‌ قابل تغییر هستند اما فروعاتی نیز وجود دارند که می‌توان در آن‌ها انعطاف و تغییر داشت. به عنوان مثال سیاست‌های انقباضی رسانه منجر به ناتوانی رسانه در بیان آزاد اندیشه‌های مختلف شده است. 

معینی‌پور در نظر نگرفتن اقتضائات رقابتی در مواجهه با رقبای رسانه‌ای دیگر را یکی دیگر از چالش‌های رسانه‌ای برشمرد و گفت: به عنوان مثال تمایز یکی از اصول مهم در تولید پیام است و عدم توجه به این عنصر توسط سیاست‌گذاران باعث شده است تا رسانه به تأثیر‌گذاری مطلوب در مخاطبین خود دست پیدا ‌نکند.

وی در ادامه گفت: چالش نهایی این است که بین تربیت و هدایت که وظیفه رسانه است و بین ذائقه و سلیقه مخاطب کدام یک ترجیح داده شود. به دلیل بحران کمبود مخاطب در طول سالیان گذشته، رسانه ترجیح داده است تا خواست مردم را بر سیاست‌های خود ترجیح دهد که این امر باعث تکثر رسانه‌های داخلی شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) سپس به بیان و تحلیل ساختار رسانه در نظام جمهوری اسلامی ایران و برخی از برنامه‌های شاخص و پر بیننده صدا و سیما پرداخت.

در پایان نیز وی ضمن پاسخ به پرسش‌های مطرح شده از سوی شرکت‌کنندگان نسبت به ادامه یافتن این جلسات استقبال کرد. 


 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما