728 x 90

بازدید عضو هیئت علمی دانشگاه باتمان ترکیه از دانشگاه باقرالعلوم(ع)/ انتشار 57 کتاب، مقاله و پایان‌نامه از نظریه‌های ملاصدرا به زبان ترکی

  • 1400/10/12 يكشنبه
سدات باران از اعضای هیئت علمی دانشگاه باتمان ترکیه از دانشگاه باقرالعلوم(ع) بازدید و با رئیس و اعضای دانشکده فلسفه و کلام این دانشگاه دیدار و به گفت وگوی علمی پرداخت.
سدات باران از اعضای هیئت علمی دانشگاه باتمان ترکیه از دانشگاه باقرالعلوم(ع) بازدید و با رئیس و اعضای دانشکده فلسفه و کلام این دانشگاه دیدار و به گفت وگوی علمی پرداخت.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

سدات باران از اعضای هیئت علمی دانشگاه باتمان ترکیه از دانشگاه باقرالعلوم(ع) بازدید و با رئیس و اعضای دانشکده فلسفه و کلام این دانشگاه دیدار و به گفت وگوی علمی پرداخت.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در این نشست که به همت اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) و در راستای توسعه برنامه های بین المللی این دانشگاه در رشته های علوم انسانی و اسلامی انجام شد، حجت الاسلام و المسلمین فیروجایی رئیس دانشکده فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم(ع)، گزارشی از رشته ها، برنامه ها، شرایط ، دانشجویان و فعالیت های این دانشکده را ارائه کرد.

فاطمه رجبی، نیز در این نشست به تشریح اهداف، جزییات برنامه گروه فلسفه دانشکده و دانشجویان دانشگاه در رشته فلسفه و کلام  پرداخت.

آقای دکتر سدات باران عضو هیئت علمی دانشگاه باتمان ترکیه نیز به شرح شرایط وضعیت فلسفه در کشور ترکیه و معرفی دانشگاه ها و دانشکده های ترکیه که در زمینه فلسفه فعالیت دارند، پرداخت و گفت: فلسفه در ترکیه بیشتر بر محور نظریه‌های ابن سینا، غزالی و ابن رشد می چرخد و تنها بعد از انقلاب اسلامی ایران است که اندیشمندان ترکیه تا حدودی با نظریه های ملاصدرا آشنا شده اند که در حال حاضر در ترکیه 39 مقاله و 13 پایان نامه وپنچ کتاب در مورد ملاصدرا به زبان ترکی منتشر شده است.

سدات باران که از  مترجمان آثار فلسفی صدرایی و تا حدودی سینوی از فارسی به زبان ترکی است و برخی از کتاب های او ترجمه شده است، تاکید کرد: در موضوع احیای آثار قدیمی فلسفی و همچنین موضوع فلسفه ورزی و اندیشه ورزی فیلسوفانه، ایران در مقایسه با ترکیه از پیشگامی و پیشرفت بسیار حائز اهمیتی برخوردار است.

وی بیان کرد: ابراهیم کالم که هم اکنون مشاور رئیس جمهور در ترکیه است و خود را شاگرد سید حسین نصر می داند نخستین کسی است که فلسفه ملاصدرا را در ترکیه مطرح کرده است. 




 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما