728 x 90

کتاب «نظریه کارآمدی دولت اسلامی با تأکید بر دیدگاه امامین انقلاب» منتشر شد

  • 1400/7/21 چهارشنبه
کتاب «نظریه کارآمدی دولت اسلامی با تأکید بر دیدگاه امامین انقلاب» از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد.
کتاب «نظریه کارآمدی دولت اسلامی با تأکید بر دیدگاه امامین انقلاب» از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد. روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

کتاب «نظریه کارآمدی دولت اسلامی با تأکید بر دیدگاه امامین انقلاب» از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، کتاب « نظریه کارآمدی دولت اسلامی با تأکید بر دیدگاه امامین انقلاب» به قلم رقیه جاویدی در 417 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد.

خردمایه شکل‌گیری کارآمدی دولت اسلامی بر پایه ساختار و نحوه تعامل و کنش دولت و مسئولان در جهت حل مشکلات نظام و مردم و دستیابی به اهداف است؛ اما به دنبال چالش‌ها و خلأهای موجود در حوزه‌های ساختار، فرآیند، شاخص‌های دولت و مسئولان باعث شده است که خروجی نظام اسلامی بعد از وقوع انقلاب اسلامی تبدیل به تأسیس دولت کارآمد اسلامی نشود و دولت‌هایی که روی کار آمده‌اند به دلیل خلأ نظری از مدل و الگویی که مبنای عمل قرار گیرد، دچار این تزلزل شده‌اند و نتوانسته‌اند کارآمدی دولت را ایجاد یا بهبود یا ارتقا بخشند. در این راستا، توجه به اهمیت و ضرورت شکل‌گیری دولت که اجرای قانون اسلام در بطن جامعه است و نیز عطف به سرمنشأ آن که همان مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی است و رعایت اصول و فرآیندهای کارآمدی در بعد اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع و نیز رعایت ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی و کفایتی مسئولان و برطرف کردن ویا مقابله با موانع کارآمدی دولت اسلامی خواهد شد که آثار و برکات فراوانی دارد که مهم‌ترین آن دستیابی به اهداف والای اسلامی و برقراری عدالت و پیشرفت همه‌جانبه کشور است.  

گفتنی است نویسنده این کتاب از دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم (ع) است و این اثر که برگرفته از رساله دکتری وی است با افزودن برخی مطالب کاربردی و عملیاتی بحث کارآمدی در بخش پایانی، به رشته تحریر در آمده است. 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما