728 x 90

شهدا حاصل تربیت اسلامی بودند/ لزوم ترویج آموزه‌های اسلامی و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها

  • 1400/7/8 پنجشنبه
یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس خواستار توجه بیش از پیش تمام دانشگاه‌های کشور به قرار دادن دروس دفاع مقدس در بین دروس دانشگاهی شد و گفت: ترویج آموزه‌های اسلامی و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها به عنوان یک ضرورت دنبال شود.
یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس خواستار توجه بیش از پیش تمام دانشگاه‌های کشور به قرار دادن دروس دفاع مقدس در بین دروس دانشگاهی شد و گفت: ترویج آموزه‌های اسلامی و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها به عنوان یک ضرورت دنبال شود.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس خواستار توجه بیش از پیش تمام دانشگاه‌های کشور به قرار دادن دروس دفاع مقدس در بین دروس دانشگاهی شد و گفت: ترویج آموزه‌های اسلامی و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها به عنوان یک ضرورت دنبال شود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، سردار جواد ملکی در مراسم گرامیداشت آخرین روز هفته دفاع مقدس که در جوار مزار مطهر شهدای گمنام این دانشگاه و با حضور کارکنان دانشگاه باقرالعلوم (ع) و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه شهدا حاصل تربیت اسلامی بودند، اظهار داشت: دشمنان از تربیت اسلامی هراس دارند و باید تربیت اسلامی و آموزه‌های الهی را بین مردم ترویج دهیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و پاسداشت ایثارگری‌های آزادگان و ایثارگران گفت: دفاع مقدس مهم‌ترین درس دانشگاهی بود، موفقیت‌های امروز کشور در سایه دفاع مقدس اتفاق افتاده و باید با یک برنامه‌ریزی همه جانبه و هدفمند در تمام دانشگاه‌های کشور به آموزش دروس مرتبط با دفاع مقدس بیش از پیش توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز آنچه برای ما مهم است ترویج اسلام است و باید روی این موضوع سرمایه‌گذاری شود، خاطرنشان کرد: در این راستا نیز باید از مقام معظم‌ رهبری به عنوان دیده‌بان انقلاب تبعیت کرده و گوش به فرمان سخنان ایشان باشیم.

این یادگار دفاع مقدس با تاکید بر اینکه نقطه قوت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس این بود که رزمندگان ما الهی حرکت کردند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عاملی که سبب شکست دشمنان شد، در گام نخست وجود رهبر الهی و دیگری مردم بودند که پا در رکاب این رهبر الهی حرکت کردند.

ملکی بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، مردم همه‌جانبه در خدمت رهبر و امام امت بودند و به تبعیت از  امام(ره) ،عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند. در واقع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با انگیزه الهی و و ذاتی به کربلا، عاشورا و شهادت پا به میدان نبرد گذاشته و در نهایت پیروز میدان شدند.

وی همچنین به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های نظامی و رسیدن به یک اقتدار پایدار اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت انواع موشک ، زیردریایی و تجهیزات مختلف به‌روز نظامی نشان آمادگی ما و هراس دشمنان است.

ملکی افزود: اسرائیلی‌ها روزی فکر می‌کردند که ارتش نخست جهان و خاورمیانه باشند، و این در حالی است که امروز داخل سرزمین‌های اشغالی نیز امنیت ندارند که  این معجزه قرآن و افرادی است که با قرآن تربیت شدند.

وی با بیان اینکه دشمن با همه توان در صحنه است و روش‌های جدیدی را برای مبارزه در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: شرط غلبه به دشمن و شکست، این است که همچنان در صحنه باشیم و با الگوگیری از شهدا، ایستادگی را دنبال کرده و در صحنه دفاع پیشرو باشیم.

براساس این گزارش، در این مراسم مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه باقرالعلوم(ع)  غباروبی و گل‌افشانی شد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما