728 x 90

برگزاری نشست علمی با عنوان: گزارش سفر دکتر گرجیان به سوریه

  • 1399/10/11 پنجشنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، نشست علمی با رویکرد بین‌المللی با عنوان «گزارش سفر دکتر گرجیان به سوریه» روز سه‌شنبه 99/10/9 با هماهنگی دفتر همکاری‌های علمی و امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد. در این نشست برخط که با حضور اساتید، دانشجویان و دکتر سید هادی ساجدی؛ مدیر دفتر همکاری‌های علمی و امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد‌مهدی گرجیان؛ استاد و عضو هیئت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم به طرح مباحث خود پرداخت.  

دکتر محمد‌مهدی گرجیان در ابتدای این نشست علمی گفت: سوریه خط مقدم جبهه مقاومت و منطقه‌ای ژئوپولیتیک است که سابقه‌ای تاریخی و درخشان در عرصه علم، فرهنگ و تمدن دارد. در روایات نیز از این منطقه به عنوان منطقه‌ای تأثیرگذار بر رویدادهای آخرالزمانی یاد شده است. دشمن با بینش نسبت به این موضوع با حضور نظامی بر آن است که منطقه را ناامن کرده و کنترل امور را به دست بگیرد. وی در ادامه به حضور جمهوری اسلامی ایران در این کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر حضور نظامی از آغاز درگیری‌ها در این کشور، هیئت‌هایی در زمینه علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... به این کشور رفت‌و‌آمد داشته‌اند. اما متاسفانه به نظر می‌رسد بر خلاف موفقیت‌های چشمگیر ایران در عرصه نظامی، این هیئت‌ها نتوانسته‌اند اهداف ایران را در سوریه اجرایی کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه به تشریح بازدید هیئت ایرانی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی-پژوهشی سوریه از جمله دانشگاه جامعه الشام الخاصه (ASPU)، دانشگاه حضرت رقیه (س) و دانشگاه دمشق اشاره کرد و افزود: مسئولین دانشگاه‌های سوریه ضمن قدردانی از زحمت‌های نیروهای نظامی ایران در سوریه نسبت به عملکرد ضعیف در عمل به توافقات پیشین فیمابین دو کشور ابراز ناخرسندی کرده و نسبت به توافق‌های علمی و دانشگاهی آینده بین ایران و سوریه بدبین بودند. دکتر گرجیان عدم همکاری سازمانی تعریف شده جهت مبادله استاد و دانشجو را نقطه ضعف دیگر رابطه علمی دو کشور دانست و گفت: با گسترش جذب و آموزش دانشجویان سوری می‌توان بستر و زمینه همکاری‌های اقتصادی و صنعتی را نیز فراهم نمود.

در پایان این نشست پرسش‌هایی از سوی شرکت‌کنندگان مطرح شد و دکتر گرجیان به آن‌ها پاسخ داد.

 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما