728 x 90

16 آذر نماد استکبارستیزی و دغدغه‌مندی دانشجویان است

  • 1398/9/17 يكشنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

به گزارش امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ۱۶ آذر و روز دانشجو، جلسه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی، رییس دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین فیروزجایی معاون پژوهش دانشگاه و محمد ستوده آرانی، معاون آموزش دانشگاه در سالن اجتماعات برگزار شد و در پایان جلسه به سؤالات دانشجویان پاسخ داده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی ابتدا با تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، 16 آذر ماه را نماد دغدغمندی و بیان اهداف مقدس دانشجویان عنوان کرد و گفت: اگر چشم‌انداز دانشگاه و حرکت علمی آن به سوی عزت و سربلندی، استقامت و استقلال جامعه اسلامی باشد، فضای آن مقدس است و جهتگیری آن به سمت دانشگاه اسلامی است.

وی 16 آذر را یادآور استکبارستیزی و عدالت طلبی دانشجویان دانست و تصریح کرد: چقدر تلاش شد که استعمار و استکبار از دانشگاه‌ها بیرون رانده شود، اما امروز برخی با زیرپا گذاشتن خون شهدا و نادیده گرفتن رنج‌های جانبازان، تلاش می‌کنند فضا را عوض کرده و مستکبران را بر این کشور مسلط کنند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) از دغدغه‌مندی طلاب، دانشجویان و دانش پژوهان استقبال کرد و گفت: فعال شدن انجمن‌های علمی در راستای برگزاری نشست‌ها و مناظره‌های علمی با محوریت موضوعات اجتماعی و سیاسی، ترسیم اهداف و برنامه ریزی جهت تدوین پژوهش‌های کارآمد و عملیاتی جهت ارائه به نهادهای مختلف مثل مجلس شورای اسلامی می‌تواند به رشد و نشاط علمی در دانشگاه کمک کند.

وی در ادامه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) را مایه برکت و آرامش عنوان کرد و گفت: معصومه(س) لقبی است که امام رضا(ع) به خواهرشان عطا کردند و اگر امنیت و آرامش در کشور برقرار است، به خاطر وجود این دو بزرگوار است؛ لذا ما به عنوان شیعه و مجاور ایشان هواسمان باشد که از برکات حرم اهل بیت(ع) محروم نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مریجی یادآور شد: فردی در حضور آیت الله مرعشی سخنرانی می‌کرد و قضیه‌ای از پدر ایشان نقل کرد و گفت: قبل از تخریب حرم ائمه بقیع(ع) توسط وهابیت و آل سعود، پدر آیت الله مرعشی، مسؤولیت تعمیر حرم‌ اهل بیت(ع) را در مدینه بر عهده گرفت، بعد از تعمیر مراقد مقدس به اهل بیت(ع) متوسل شد و میان حرم پیامبر(ص) و محراب مقدس دعا کرد: مزار حضرت فاطمه زهرا(س) را زیارت کند؛ در عالم رؤیا به ایشان فرمودند: مخفی بودن مرقد حضرت زهرا(س) تا ظهور حضرت مهدی(عج) از اسرار است، اما اگر حضرت فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کنی، مثل آن است که حضرت زهرا(س) را زیارت کرده‌ باشی، با توجه به صراحت آیت الله مرعشی، ایشان این جریان را منکر نشدند و به نوعی امضا کردند.

لازم به ذکر است؛ در پایان این جلسه، مسؤولان دانشگاه به سؤالات برخی از دانشجویان درباره مباحث آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، کتابخانه و... پاسخ داده و از پیشنهادات ایشان استقبال کردند.

 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما