728 x 90

سیزدهمین انتخابات انجمن های علمی برگزار شد

با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛ سیزدهمین انتخابات انجمن های علمی دانشجویی برگزار شد سیزدهمین انتخابات انجمن های علمی دانشجویی با مشارکت پرشور دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛
سیزدهمین انتخابات انجمن های علمی دانشجویی برگزار شد
سیزدهمین انتخابات انجمن های علمی دانشجویی با مشارکت پرشور دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) سیزدهمین انتخابات انجمن های علمی دانشجویی این دانشگاه با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد.
در این انتخابات که بیش از 21 نفر از دانشجویان از 8 گروه علمی دانشگاه اعلام کاندیداتوری کرده بودند،8 نفر موفق به تصاحب کرسی های انجمن های علمی دانشجویان خواهند شد.
* انتخابات در زمان مناسبی برگزار نمی شود
فریدونی دانشجوی دکترای فقه سیاسی این دانشگاه بعد از انداختن رای خود به صندوق این انتخابات با بیان اینکه اگر دانشگاه به انجمن های علمی بها دهند می توانند مفید باشند، افزود: اعضا انجمن های علمی دانشجویی در نشست های دانشگاه  می توانند مشکلات دانشجویان در زمینه های مختلف را بیان کنند و پیگیر برطرف کردن این مشکلات باشند.
وی با بیان اینکه برگزاری این انتخابات در اواسط سال تحصیلی یکی از انتقاداتی است که به این انتخابات وارد است، تصریح کرد: انجمن های علمی می¬توانست اول سال تحصیلی تشکیل شود و  تا امروز خیلی از کارها را می توانستند انجام دهند ولی امروز تا بخواهند کاری کنند سال به پایان رسیده است.
* انجمن های علمی در بالندگی علمی دانشگاه و دانشجو نقش تاثیرگذاری دارند
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی زارع اردکانی نیز بعد از شرکت در انتخابات انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه انجمن های علمی در سه بعد می تواند در بالندگی علمی دانشگاه  و دانشجویان نقش داشته باشد، بیان کرد: بعد اول این است که انجمن های علمی رابطی بین دانشجویان و گروه های تخصصی  خواهند بود و بعد دوم این است که رابطی بین دانشجویان و  مسؤولانی که در دانشگاه  حضور دارند، خواهد بود و بعد سوم حلقه ارتباطی دانشجویان با یکدیگر می توانند باشد.
دانشجوی دکترای فلسفه فیزیک دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: اگر اعضای انجمن های علمی بتوانند نظرهای دانشجویان را به گروه ها و مسؤولان دانشگاه منتقل کنند و فضای عمومی دانشگاه را تقویت کنند، ما می توانیم در راستای فرمایشات رهبری بسیاری از مشکلات علمی دانشگاه ها را برطرف کنیم، اگر بتوانیم از فضای صرف آکادمیک خارج شویم  و از نظرهای دانشجویان استفاده کنیم میتوانیم در افزایش بعد علمی دانشگاه نقش داشته باشیم.
* اعضای انجمن در تحقق مطالبات دانشجویان کوشا باشند
محمد بهرامی دانشجوی دکترای جامعه شناسی سیاسی نیز با  اشاره به اینکه ما در دانشگاه همیشه برخی نیازها و مطالباتی داریم که فراتر از صرف شرکت دانشجو در کلاس است، اظهار کرد: یکی از آفاتی که امروز برای دانشجویان وجود دارد، این است که من دانشجو بیایم و فقط در کلاس شرکت کنم و بروم و نهایتا فقط یک امتحانی بدهم .
وی ادامه داد: انجمن ها و کسانی که انتخاب می شوند می توانند حلقه واسطی باشند که به مطالبات دانشجویان پاسخ داده شود، حالا این مطالبات می تواند علمی، صنفی و دانشجویی باشد، به عنوان مثال ما تصور می کنیم فراتر از کلاس های درسی که برای ما برگزار می شود نیازهای علمی  دیگری داریم و یکی از راه های پیگیری و تحقق آن همین انجمن های علمی دانشجویی است.



 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما