تبليغات





















اخبار فرهنگی
قرآن استخاره
وقتي تلفن‌ها هم استخاره مي‌گيرند / نظر مراجع فرد بعد از تماس با اين تلفن گويا و شنيدن دعاي استخاره طلب استخاره مي‌كند و بعد از تقريبا 2 ساعت جواب استخاره‌اش را مجددا از طريق تلفن گويا دريافت مي‌كند ....
به گزارش خبرنگار برنا اين روزها در هر زمينه اي كه بخواهيد اطلاعات كسب كنيد از طريق فضاي اينترنت و تلفن بانك و تلفن هاي گويا به راحتي قابل دسترسي است.

بنا بر گزارش برنا مدت مديدي كه تلفن‌هاي گويا پاسخگوي مشكلات خانوادگي افراد و دعواهاي زن و شوهري هستند و همچنين مي‌توانند براي افراد روانشناسي شخصيت و رنگ انجام دهند و گاه ديده مي شود كه فال حافظ و طالع بيني هندي، چيني و ... را نيز انجام مي‌دهند.

اما مدتي است كه در ميان مردم تمايل به شيوه جديدي بنام استفاده از تلفن گويا براي "استخاره قرآني" رواج بسياري يافته است بطوري كه افراد در هر زمينه اي كه بخواهند نظر قرآن را بپرسند با تماس با اين شماره‌ها كه 300 تومان هزينه دارد مي توانند استخاره بگيرند.

بررسي ها حاكي از اين است كه فرد بعد از تماس با اين تلفن گويا (كه معمولا به نام يك شخصيت حقيقي است) و شنيدن دعاي استخاره (در هرساعتي از روز) طلب استخاره مي‌كند و بعد از تقريبا 2 ساعت جواب استخاره‌اش را مجددا از طريق تلفن گويا دريافت مي‌كند.

نكته قابل تامل در خصوص صحت اين قبيل استخاره ها اين است كه برخي معتقدند كه استخاره بايد در شرايط زماني خاصي صورت بگيرد تا صحيح باشد.يادآور مي شود چندي قبل برنا نظر مراجع تقليد را در خصوص استخاره اينترنتي كه به لحظه و آنلاين پاسخ مي‌دهد پرسيده بود كه به شرح زير است:

استخاره با كامپيوتر و نرم افزارها صحيح است؟ آيا مي توان به آنها اعتنا كرد؟

رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي): موارد مختلف است. اگر طبق روش هاي معمولي است مانعي ندارد.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي:
هرگاه طوري تنظيم شده باشد كه آيات آغاز يكي از صفحات قرآن را بدون اطلاع قبلي منعكس كند مانعي ندارد.

حضرت آيت الله سيستاني: روش استخاره گرفتن در مفاتيح الجنان موجود است مراجعه شود.

حضرت آيت الله نوري همداني: اگر استخاره كننده وارد در آن رشته باشد و بتواند از قرآن مجيد برداشت مناسب و نزديك به واقع داشته باشد اشكال ندارد.

همچنين يك تن از مجتهدين و مدرسين حوزه علميه اين گونه پاسخ داده اند:

آيت الله علوي گرگاني: اگر بگونه صحيح انجام شود مانعي ندارد گرچه اعتنا كردن به اينگونه استخاره ها از نظر ما محل ترديد است.
منبع: خبرگزاري برنا
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 7193
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما